De la fàbrica Lumière a la societat del desconcert : anàlisi semiòtic del cinema europeu de la crisi sociolaboral
Mata Paris, Aleix
Tamborero Viadiu, Vicenç, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Título variante: De la fábrica Lumière a la sociedad del desconcierto : análisis semiótico del cine europeo de la crisis sociolaboral
Título variante: From the Lumière factory to the society of bewilderment : semiotic analysis of the European cinema of the socio-labor crisis
Fecha: 2021
Descripción: 326 pag.
Resumen: Aquest treball proposa una mirada als residus de la crisi sociolaboral europea a través dels discursos cinematogràfics. L'objectiu és relacionar, mitjançant la semiologia, els recursos fílmics que s'utilitzen per expressar un determinat caràcter social. Per fer-ho, l'anàlisi dissecciona els discursos de les pel·lícules A fábrica de nada (Pinho, 2017) i Deux jours, une nuit (Dardenne, 2015), els quals prèviament són contextualitzats mitjanant una anàlisi historicista dels principals codis que el cinema sociolaboral ha presentat durant el segle XX.
Resumen: Este trabajo propone una mirada a los residuos de la crisis sociolaboral europea a través de los discursos cinematográficos. El objetivo es relacionar, mediante la semiología, los recursos fílmicos que se utilizan para expresar un determinado carácter social. Para ello, el análisis disecciona los discursos de las películas A fábrica de nada (Pinho, 2017) y Deux jours, une nuit (Dardenne, 2015), los cuales previamente son contextualizados mediante un análisis historicista de los principales códigos que el cine sociolaboral ha presentado durante el siglo XX.
Resumen: This thesis proposes a look at the residues of the European socio-labor crisis through cinematic discourses. The aim is to relate, through semiology, the filmic resources used to express a certain social character. To do so, the analysis dissects the discourses of the films A fábrica de nada (Pinho, 2017) and Deux jours, une nuit (Dardenne, 2015), which are previously contextualized through a historicist analysis of the main codes that socio-labor cinema has presented during the twentieth century.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Titulación: Periodisme [2501933]
Plan de estudios: Grau en Periodisme [971]
Documento: Treball de recerca
Materia: Periodisme ; Cinema ; Economia ; Europa ; Semiòtica



326 p, 3.0 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Ciencias de la Comunicación. TFG

 Registro creado el 2021-09-10, última modificación el 2022-10-22



   Favorit i Compartir