Addressing Students' Imagined Identities in the EFL Classroom : Investment and the Role of English in the Context of a Catalan Secondary High School
Servera Barceló, Maria Antònia
Torras Vila, Berta, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2021
Descripció: 53 pag.
Resum: Previous research found that addressing students' imagined identities in the EFL class can provide teachers with improvement plans on how to focus their lessons and on how it is directly connected with the students' investment in learning a foreign language. This dissertation aims to explore which might be the benefits of addressing students' imagined identities in the context of a Catalan secondary high school. According to researchers, globalisation and the process of imagining play a major role on the concept of investment. Two lessons were implemented in a fourth of ESO group so as to investigate students' perceptions regarding a few issues where imagined identities, the role of English and investment framed the whole investigation. A guided debate, linguistic autobiographies and a questionnaire were the data collection tools used to obtain different data and information from participants. Results suggest that this research is essential both for teaching improvement and to have a deeper knowledge on students' personal perceptions and how participants' investment relates to their imagined identities and the role English may have in their future projects.
Resum: Segons recerca prèvia en aquest àmbit, tractar les identitats imaginades de l'alumnat a la classe d'anglès com a llengua estrangera pot proporcionar al professorat plans de millora sobre com focalitzar les sessions i com es relaciona directament amb la inversió de l'alumnat en l'aprenentatge d'una llengua estrangera. Aquest treball de final de màster té com objectiu explorar quins podrien ser els avantatges de tractar les identitats imaginades dels estudiants en el context d'un institut de secundària de Catalunya. Segons els investigadors, el procés de globalització i el procés d'imaginar tenen un efecte fonamental cap a la inversió. Dues sessions van ser implementades en un grup de quart d'ESO per tal d'investigar les percepcions dels estudiants sobre algunes qüestions on les identitats imaginades, el rol de l'anglès i la inversió emmarquen la recerca. En aquest cas, els instruments d'obtenció de dades utilitzats han estat un debat guiat, l'escriptura d'una biografia lingüística i un qüestionari. Els resultats obtinguts suggereixen que aquest tipus d'investigació és essencial tan per millorar la docència com per tenir un coneixement més profunditzat de les percepcions personals de l'alumnat i de quina manera es relaciona la inversió dels participants amb les seves identitats imaginades i el rol que tindrà l'anglès en els seus projectes de futur.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Titulació: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4310486] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4314496]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [931] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [932] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [934] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [935] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [936] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [937] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [940] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [941] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1141] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1216] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1217] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1218]
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: EIL ; EFL ; Imagined Identities ; Investment ; Globalization ; Professional Development ; Anglès com a llengua internacional ; Anglès com a llengua estrangera ; Identitats Imaginades ; Inversió ; Globalització ; Formació del professorat



53 p, 625.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de l'Educació, TFM

 Registre creat el 2021-09-17, darrera modificació el 2022-11-23



   Favorit i Compartir