Web of Science: 1 cites, Scopus: 1 cites, Google Scholar: cites
The well-fit for the FET model : understanding training transfer factors in Spain
Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona)
Musso, Mariel F. (Centro Interdisciplinario de Investigaciones en Psicología Matemática y Experimental-CONICET)
Ciraso Calí, Anna (Universitat de Barcelona)
Cascallar, Eduardo (K.U. Leuven)

Títol variant: El buen ajuste del modelo FET : comprender los factores de transferencia de la formación en España
Títol variant: El bon ajust del model FET : entendre els factors de transferència de la formació a Espanya
Data: 2021
Resum: Learning transfer evaluation is a necessary process for practitioners to assess the effectiveness of training, and the outcomes of training produces in workers' behaviors. In this paper, we explore an alternative way to evaluate transfer: through the study of transfer facilitators and barriers. Our aim is to validate the Factors to Evaluate Transfer (FET) model in a large sample of Spanish employees using confirmatory factor analysis. We applied the Spanish version of the FET scale to a sample of 2,745 Spanish workers of public service institutions and private companies. The results show a seven-factor model as the best choice according to the adjustment indices presented in the paper. We obtained a shorter version of the instrument, with adequate construct validity as well as good reliability and internal consistency. This model is a step forward in the measurement of indirect transfer and allows keeping working on the FET model to diagnosis transfer factors and increase the probabilities of higher learning transfer levels.
Resum: L'avaluació de la transferència de l'aprenentatge és un procés necessari perquè els professionals avaluïn l'eficàcia de la formació i els seus resultats en els treballadors. Aquest article explora una forma alternativa d'avaluar la transferència: a través de l'estudi de facilitadors i obstacles de la transferència. L'objectiu és validar el model FET (factors per avaluar la transferència), en una mostra de treballadors espanyols amb una anàlisi factorial confirmatòria. Es va aplicar l'escala FET en espanyol a una mostra de 2. 745 treballadors espanyols de l'Administració pública i l'empresa privada. Els resultats mostren un model de set factors com la millor opció sobre la base dels índexs d'ajust presentats en l'article. Vam obtenir una versió més reduïda de l'instrument, amb una validació de constructe adequada, així com una bona fiabilitat i consistència interna. Aquest model és un pas endavant en la mesura de la transferència indirecta i permet seguir treballant en el model FET per utilitzar-lo com a diagnosi de factors de transferència i augmentar la probabilitat de nivells més alts de transferència de l'aprenentatge.
Resum: La evaluación de la transferencia del aprendizaje es un proceso necesario para que los profesionales evalúen la eficacia de la formación y sus resultados en los trabajadores. Este artículo explora una forma alternativa de evaluar la transferencia: a través del estudio de facilitadores y obstáculos de la transferencia. Su objetivo es validar el modelo FET (factores para evaluar la transferencia), en una muestra de empleados españoles con un análisis factorial confirmatorio. Se aplicó la escala FET en español a una muestra de 2. 745 trabajadores españoles de la Administración pública y la empresa privada. Los resultados muestran un modelo de siete factores como la mejor opción sobre la base de los índices de ajuste presentados en el artículo. Obtuvimos una versión más reducida del instrumento, con una validación de constructo adecuada, así como una buena fiabilidad y consistencia interna. Este modelo es un paso adelante en la medición de transferencia indirecta y permite seguir trabajando en el modelo FET para usarlo como diagnóstico de factores de transferencia y aumentar la probabilidad de mayores niveles de transferencia del aprendizaje.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Transfer factors ; Learning transfer ; Transfer evaluation ; Confirmatory factor analysis ; Professional learning ; Training ; Education ; Factors de transferència ; Transferència de l'aprenentatge ; Avaluació de la transferència ; Anàlisi factorial confirmatòria ; Factores de transferencia ; Transferencia del aprendizaje ; Evaluación de la transferencia ; Análisis factorial confirmatorio
Publicat a: Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 103-121 (Monográfico) , ISSN 2014-8801

Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v58-n1-quesada-etal
DOI: 10.5565/rev/educar.1327


19 p, 539.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2021-09-28, darrera modificació el 2023-10-15



   Favorit i Compartir