Google Scholar: cites
Un regard sur les compétences socioculturelles à partir du traitement de l'Erasmus + dans les méthodes de FLE, niveau B2
Gabiola Arrizubieta, Esther (UPV/EHU)

Títol variant: Un mirada a les competències socioculturals a partir del tractament de l'Erasmus + en els mètodes de FLE, nivell B2
Títol variant: A look on sociocultural competences from the treatment of Erasmus+ in FFL methods, level B2
Títol variant: Una mirada a las competencias socioculturales a partir del tratamiento de Erasmus+ en los métodos de FLE, nivel B2
Data: 2021
Resum: Malgré le Covid-19, la mobilité internationale des étudiants universitaires est toujours une démarche fortement encouragée par les universités, quel que soit le pays auquel elles appartiennent. Elle est même obligatoire dans certains cursus académiques. Dans les programmes qu'elles proposent, les méthodes d'enseignement des langues étrangères se sont adaptées, bien évidemment, pour encourager ce phénomène en facilitant la préparation des séjours à l'étranger. Le but de cet article est d'analyser comment les méthodes d'enseignement de Français Langue Étrangère utilisées au Pays basque espagnol (c'est le contexte que nous connaissons le mieux) développent les compétences socio-culturelles que tout étudiant devrait acquérir lors de son parcours d'internationalisation. Nous nous sommes penchées, pour ce faire, sur les activités qui ont comme sujet le programme Erasmus+ et le niveau B2 du Cadre Européen Commun de Référence pour les Langues puisque c'est le niveau exigé par un nombre non négligeable d'universités françaises et francophones accueillant des étudiants Erasmus+.
Resum: Malgrat el Covid-19, la mobilitat internacional dels estudiants universitaris és sempre un transcurs fortament encoratjat per les universitats, quin que sigui el país al qual pertanyin. És fins i tot obligatòria en certes carreres acadèmiques. En els programes que proposen, els mètodes d'ensenyament de les llengües estrangeres s'han adaptat, ben evidentment, per encoratjar aquest fenomen facilitant la preparació de les estades a l'estranger. L'objectiu d'aquest article és d'analitzar com els mètodes d'ensenyament de Francès Llengua Estrangera utilitzades al País basc espanyol (és el context que coneixem el millor) desenvolupen les competències socioculturals que tot estudiant hauria d'adquirir en el moment del seu recorregut d'internacionalització. Ens hem inclinat, per a això fer, sobre les activitats que tenen com subjecte el programa Erasmus+ i el nivell *B2 del Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües ja que és el nivell exigit per un nombre no insignificant d'universitats franceses i francòfones acollint estudiants Erasmus+.
Resum: Despite Covid-19, international mobility of university students is still strongly encouraged by universities in all countries. It is even compulsory in some academic programmes. In the programmes they offer, foreign language teaching methods have obviously been adapted to encourage this phenomenon by facilitating the preparation of stays abroad. The aim of this article is to analyse how the teaching methods of French as a Foreign Language used in the Spanish Basque Country develop the socio-cultural competences that every student should acquire in their internationalisation process. To do this, we have focused on activities that have as their subject the Erasmus+ programme and the B2 level of the Common European Framework of Reference for Languages, since this is the level required by a significant number of French and French-speaking universities that receive Erasmus+ students.
Resum: A pesar del Covid-19, la movilidad internacional de los estudiantes universitarios sigue siendo ampliamente fomentada por las universidades, independientemente del país al que pertenezcan. Incluso es obligatorio en algunos programas académicos. Por ello, los métodos de enseñanza de lenguas extranjeras se han adaptado para favorecer este fenómeno facilitando la preparación de estancias en el extranjero. El objetivo de este artículo es analizar cómo los métodos de enseñanza del francés como lengua extranjera utilizados en el País Vasco español (el contexto que mejor conocemos) desarrollan las competencias socioculturales que todo estudiante debe adquirir en su viaje de internacionalización. Para ello, nos hemos centrado en las actividades que tienen como objeto el programa Erasmus+ y el nivel B2 del Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas, ya que éste es el nivel exigido por un número importante de universidades francesas y francófonas que acogen a estudiantes Erasmus+.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Francès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Méthodes enseignement FLE ; Internationalisation ; Compétences socio-culturelles ; Niveau B2 ; Métodos de enseñanza FLE ; Internacionalización ; Competencias socioculturales ; Erasmus ; Nivel B2 ; Mètodes ensenyament FLE ; Internacionalització ; Competències socioculturals ; Nivell B2 ; Socio-cultural skills ; FFL teaching methods ; Level B2
Publicat a: Langue(s) & Parole, Vol. 6 (2021) , p. 251-269 (Varia) , ISSN 2684-6691

Adreça original: https://revistes.uab.cat/languesparole/article/view/v6-gabiola
DOI: 10.5565/rev/languesparole.75


19 p, 241.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Langue(s) & Parole
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2022-01-10, darrera modificació el 2024-01-21



   Favorit i Compartir