Relació entre patrons d'aprenentatge i estrès acadèmic en alumnes de batxillerat en la pandèmia de la COVID-19
Diaz Moreno, Adrian
García Ravidá, Laura B., dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Data: 2021
Descripció: 35 pag.
Resum: L'objectiu principal d'aquest estudi és trobar quins patrons d'aprenentatge es defineixen en l'alumnat en el context de la pandèmia de la COVID-19 i la seva relació amb l'estrès acadèmic. En una mostra d'alumnes de batxillerat, s'han mesurat els patrons d'aprenentatge i el nivell d'estrès acadèmic amb proves psicomètriques i s'han realitzat anàlisi de la correlació entre patrons d'aprenentatge i les subescales dels tests d'estrès acadèmic per poder respondre l'objectiu. Es corrobora el model de patrons d'aprenentatge i s'observen algunes diferències amb el que s'esperaria respecte a l'estrès acadèmic i la preferència de presencialitat o virtualitat de les classes.
Resum: The main aim of this study is to find out what kind of learning patterns are defined among the High School students within the COVID-19 pandemic context and their relation with the academic stress. Therefore, within a 45 High School students sample, the learning patterns have been measured with the Inventory of Learning Patterns (ILP) and the academic stress level has been measured with the Academic Stress and Stress Coping Questionnaire (CEAU, R-CEA and A-CEA). Correlation analysis between the learning patterns (MD, RD, AD and UD) and the subscales from the different academic stress tests have been made in order to answer the main aim of this study. Results show some moderate correlations between different subscales and learning patterns, a strong and positive correlation between personal resource planification and management and the MD pattern (r = 0. 68; p < 0. 01), and another between social support seeking and the AD pattern (ρ = 0. 61; p < 0. 01). The learning patterns model is supported in this study. However, there are some differences with the expected academic stress results within patterns and with the preference between classroom based schooling and online classes.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Psicologia [2502443]
Pla d'estudis: Grau en Psicologia [1485]
Document: Treball final de grau
Matèria: Patrons d'aprenentatge ; Estrès acadèmic ; Metodologia virtual ; Learning patterns ; Academic stress ; Classroom based schooling ; Online classes ; High School



36 p, 931.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Psicologia. TFG

 Registre creat el 2022-01-13, darrera modificació el 2024-01-24



   Favorit i Compartir