Web of Science: 4 cites, Scopus: 4 cites, Google Scholar: cites,
Connecting mathematics and science in primary school stem education : modeling the population growth of species
De Gamboa, Genaro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Badillo Jiménez, Edelmira Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Márquez, Conxita (Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)

Data: 2021
Resum: In this research, we explored the potential of using a research-based teaching and learning sequence to promote pupils' engagement in practices that are coherent with those of real world mathematical and scientific activity. This STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematis) sequence was designed and implemented by pre-service teachers and science and mathematics education researchers with the aim of modeling the growth of a real population of rabbits. Results show explicit evidence of pupils' engagement in relevant mathematical and scientific practices, as well as detailed descriptions of mathematical connections that emerged from those practices. We discuss how these practices and connections allowed the progressive construction of models, and the implications that this proposal may have for STEM task design and for the analysis of extra-mathematical connections.
Ajuts: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca PGC2018-096581-B-C21
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2017-SGR-1399
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2014-SGR-972
Ministerio de Economía y Competitividad PID2019-104964GB-I00
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Connections ; Fibonacci series ; Mathematical practices ; Scientific practices ; STEM
Publicat a: Mathematics, Vol. 9 Núm. 19 (10-1 2021) , p. 2496, ISSN 2227-7390

DOI: 10.3390/math9192496


22 p, 10.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2022-02-03, darrera modificació el 2022-11-28



   Favorit i Compartir