Relatos emergentes en el territorio mediático del fútbol sobre el fútbol femenino chileno en redes sociales
Cuevas Bascuñán, Ricardo Patricio
Gayà Morlà, Catalina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura

Títol variant: Relats emergents en el territori mediàtic de el futbol sobre el futbol femení xilè en xarxes socials
Títol variant: Emerging stories in the media territory of football about Chilean women's football on social networks
Data: 2021
Descripció: 107 pag.
Resum: La present recerca aborda el relat mediàtic emergent sobre el futbol femení xilè en xarxes socials amb l'objectiu d'identificar el paradigma a partir del qual se sosté i si representa un canvi respecte al relat patriarcal hegemònic del futbol professional. Teòricament, per a definir els conceptes de relat i narrativa es van utilitzar les teories de Paul Ricoeur (2004), Catalina Gayà Morlà i Laia Seró Moreno (2019); per al fenomen del futbol com a Indústria Cultural del capitalisme, ens remetem a les reflexions d'Edgar Morin (1966), Vicente Verdú (1980).
Resum: La presente investigación aborda el relato mediático emergente sobre el fútbol femenino chileno en redes sociales con el objetivo de identificar el paradigma a partir del cual se sostiene y si representa un cambio respecto al relato patriarcal hegemónico del fútbol profesional. Teóricamente, para definir los conceptos de relato y narrativa se utilizaron las teorías de Paul Ricoeur (2004), Catalina Gayà Morlà y Laia Seró Moreno (2019); para el fenómeno del fútbol como Industria Cultural del capitalismo, nos remitimos a las reflexiones de Edgar Morin (1966), Vicente Verdú (1980).
Resum: This research addresses the emerging media narrative on Chilean women's soccer in social networks with the aim of identifying the paradigm from which it is sustained and whether it represents a change with respect to the hegemonic patriarchal narrative of professional soccer. Theoretically, to define the concepts of story and narrative we used the theories of Paul Ricoeur (2004), Catalina Gayà Morlà and Laia Seró Moreno (2019); for the phenomenon of soccer as a Cultural Industry of capitalism, we refer to the reflections of Edgar Morin (1966), Vicente Verdú (1980).
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Pla d'estudis: Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Mitjans de comunicació de massa ; Feminisme ; Futbol ; Xarxes socials en línia ; Xile



107 p, 1.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de la Comunicació. TFM

 Registre creat el 2022-02-18, darrera modificació el 2022-10-22



   Favorit i Compartir