La funció de l'artista en el pensament romàntic alemany
Rius Santamaria, Carles (Universitat de Barcelona)
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia

Título variante: La función del artista en el pensamiento romántico alemán
Fecha: 2011
Descripción: 26 pàg.
Resumen: Els orígens de la funció de l'artista en el Romanticisme alemany es remunten al concepte de Bildung dela mística medieval alemanya, a la seva idea de Déu com a procés de desenvolupament. Amb l'Sturm und Drang aquesta representació va prendre la forma d'una filosofia de la història que situà el geni artista com a col·laborador prin-cipal en el procés de la Creació. Els primers romàntics van concretar aquestes idees formant cercles, organitzant activitats i divulgant els seus escrits. I Schelling les va con-ceptualitzar en una filosofia. Aquest pensament romàntic ha tingut una continuïtat que es pot rastrejar en la filosofia i l'art contemporanis, i també en alguns epígons catalans.
Resumen: The origins of artist's function in German Romanticism go back to the concept of Bildung of medieval German mysticism, to its idea of God as a development process. With the Sturm und Drang this representation took the form of a philosophy of his-tory which placed the artist as genius as the main collaborator on the Creation process. These ideas were given concrete representation by the first Romantics, forming circels, organizing activities and spreading its writings. And Schelling conceptualized them in a philosophy. This romantic thought has had a continuity which can be traced in con-temporary philosophy and art; also in some catalan epigones.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Bildung ; Geni ; Cercles ; Conceptualitzar ; Genius ; Circles ; Conceptualize ; Epigones ; Epígons
Publicado en: Comprendre. Revista catalana de filosofía, Vol. 13/2 (2011) , p. 105-131

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Comprendre/article/view/270918


28 p, 426.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2022-03-30, última modificación el 2022-04-02



   Favorit i Compartir