Google Scholar: cites
Contemporaneidade, experiência e movimento : a diferença que a diferença faz nas relações entre arte e vida no contexto das danças negras contemporâneas da cidade de São Paulo
Araújo, Beatriz (USP - Universidade de São Paulo)
Jacques, Renato (Universidade de São Paulo)

Títol variant: Contemporaneïtat, experiència i moviment : la diferència que marca la diferència en la relació entre art i vida en el context de les danses negres contemporànies a la ciutat de São Paulo
Títol variant: Contemporaneity, experience and movement : the difference in the relations between art and life in the context of contemporary black dances in the city of São Paulo
Títol variant: Contemporaneidad, experiencia y movimiento : la diferencia que hace la diferencia en la relación entre arte y vida en el contexto de las danzas negras contemporáneas en la ciudad de São Paulo
Data: 2021
Resum: O presente trabalho visa abrir espaço para pensarmos diferentes modos de fazer, transformando corpos e pessoas no contexto das danças contemporâneas, em especial da zona sul da cidade de São Paulo. A partir de artistas aí situados, buscaremos demonstrar como nossas interlocutoras fazem emergir outras noções de "experiência", "movimento" e "contemporaneidade". Fruto da interseção entre dois trabalhos de campo no contexto das danças negras contemporâneas da região examinada, apontaremos "a diferença que a diferença faz" quando artistas negras reivindicam para si a qualidade de contemporâneas, operando diferenças cruciais frente ao cânone corpóreo-criativo da modernidade e sua obsessão pelo "novo".
Resum: El present treball pretén obrir-nos un espai per pensar diferents maneres de fer, transformar cossos i persones en el context de les danses contemporànies, especialment al sud de la ciutat de São Paulo. A partir d'artistes ubicats allà, buscarem demostrar com els nostres interlocutors fan emergir altres nocions d'"experiència", "moviment" i "contemporaneitat". Com a resultat de la intersecció entre dos treballs de camp en el context de les danses negres contemporànies a la regió examinada, assenyalarem "la diferència que marca la diferència" quan els artistes negres reclamen per si mateixos la qualitat de la contemporaneïtat, operant diferències crucials davant el cànon corporal-creador de la modernitat i la seva obsessió pel "nou".
Resum: The present essay aims to enable us to think about different ways of doing and transforming bodies and people in the context of contemporary dances, especially in the south zone of the city of São Paulo. Based on artists located there, we will try to demonstrate how our female interlocutors bring out other notions of "experience", "movement" and "contemporaneity". Resulting from the intersection between two fieldworks in the context of contemporary black dances in the examined region, we will point out "the difference that difference makes" when black female artists claim for themselves the quality of contemporaries, operating crucial differences facing the corporeal-creative canon of modernity and its obsession for the "new".
Resum: El presente trabajo pretende abrir espacio para que pensemos diferentes formas de hacer, transformando cuerpos y personas en el contexto de las danzas contemporáneas, especialmente en el sur de la ciudad de São Paulo. A partir de artistas allí ubicados, buscaremos demostrar cómo nuestros interlocutores hacen emerger otras nociones de "experiencia", "movimiento" y "contemporaneidad". Como resultado de la intersección entre dos trabajos de campo en el contexto de las danzas negras contemporáneas en la región examinada, señalaremos "la diferencia que hace la diferencia" cuando los artistas negros reivindican para sí la cualidad de lo contemporáneo, operando diferencias cruciales frente a la canon corpóreo-creativo de la modernidad y su obsesión por lo "nuevo".
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Portuguès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Perifèria ; Danses afrodiaspòriques ; Corporalitats ; Danses contemporànies ; Corporeidades ; Periphery ; Afrodiasporic dances, corporeities, contemporary dances ; Afrodiasporic dances ; Corporeities ; Contemporany dances ; Periferia ; Danzas afrodiaspóricas ; Corporalidades ; Danzas contemporáneas ; Danças afrodiaspóricas ; Corporeidade ; Danças contemporâneas
Publicat a: Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 26 Núm. 2 (2021) , p. 176-196 (Congreso Antropología UAB-USP 2020) , ISSN 1885-8996

Adreça original: https://revistes.uab.cat/periferia/article/view/v26-n2-araujo-jacques
DOI: 10.5565/rev/periferia.858


21 p, 242.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Perifèria
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2022-05-11, darrera modificació el 2022-05-23



   Favorit i Compartir