Publicació: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental, 2022 |
Resum: |
This chapter explains why children and adolescents are required to perform linguistic and cultural mediation, for whom they language broker, and in what situations. The chapter's activities will enable students and teachers to: · Understand what child language brokering is and what it entails · Reflect on the difficulty of adjusting to life in another country · Become aware of the challenges that language brokers face, sometimes on a daily basis. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Anglès |
Document: |
Capítol de llibre |
Publicat a: |
Inclusion, Diversity and Communication Across Cultures : A Teacher's Book with Classroom Activities for Secondary Education, 2022, p. 80-93 |