Orientació i inserció sociolaboral [101668]
Jariot, Mercè
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Orientation and Socio-labour Integration
Títol variant: Orientación e inserción sociolaboral
Data: 2022-23
Resum: L'orientació és una funció pròpia dels professionals de l'educació social i una eina educativa fonamental per potenciar i ajudar, des d'una òptica d'apoderament, a les persones aturades en general i a aquelles que el mercat laboral vulnera li tenen especials dificultats (joves, dones, majors de 45 anys, persones migrades, persones transgènere, entre altres) i posa en risc d'exclusió social. L'orientació acompanyara a aquestes persones en la construcció i/o reorientació dels seus projectes professionals i de vida per afavorir un procés reeixit d'inserció i/o reinserció laboral i desenvolupament educatiu, social i laboral. L'orientació també ha d'ajudar a trencar prejudicis i barreres produides per la discriminació per ser dona, major de 50 anys o identificar-se com a membre del col·lectiu LGTBIQ+. El col·lectiu que atén l'orientació sociolaboral va des dels 16 a 65 anys pel que aporta coneixements necessaris per ajudar a joves en el desenvolupament del seu projecte professional i de vida i a persones adultes per revisar-lo, reajustar-lo o millorar-lo. Parteix d'una anàlisi crítica de la realitat sociolaboral, de les polítiques actives d'ocupació, de les polítiques públiques d'igualtat d'oportunitats i les metodologies d'orientació per a la inserció sociolaboral, per a fonamentar la intervenció en orientació per a la inserció sociolaboral a través d'Itineraris Personalitzats d'Inserció. És una assignatura professionalitzadora que ofereix una sortida professional directa als/a les educadors/es socials com a tècnic/a d'inserció, orientador/a laboral, coaching, entre altres, en diferents contextos laborals(serveis públics d'ocupació, CIEs, Administració Local, Fundacions i entitats privades, entre altres). De manera més concreta, els objectius de l'assignatura són: Proporcionar eines per tal que l'estudiantat conegui el mercat laboral i els elements que interaccionen en ell i que pugui desenvolupar la capacitat d'orientar laboralment a les persones per tal que aconsegueixin el seu objectiu professional. Adquirir una visió crítica com a professional de l'orientació sobre les desigualtats que es produeixen en 1 Adquirir una visió crítica com a professional de l'orientació sobre les desigualtats que es produeixen en el mercat laboral pel fet de ser dona, pertanyer al col·lectiu LGTBIQ+, ser una persona migrada o major de 50 anys. Conèixer i analitzar programes i estratègies d'acompanyament a la inserció. Capacitar als estudiants per a la intervenció en els processos que faciliten la inserció laboral de les persones que tenen dificultats d'accés al mercat de treball, que promoguin la progressiva participació i autonomia de les persones en la gestió del seu procés de desenvolupament professional en qualsevol etapa de la seva vida. Analitzar i preparar processos d'intervenció per a la millora de l'autoestima, les expectatives d'èxit, la motivació, la confiança i la seguretat de les persones que s'enfronten a processos de selecció laboral. L'orientació per a la inserció sociolaboral, esdevé un complement de formació fonamental pels educadors socials ja que permet introduir els conceptes bàsics que caracteritzen els processos d'orientació i desenvolupament professional, proporcionant els coneixements i estratègies necessàries per l'establiment de les mesures oportunes pel desenvolupament del projecte professional i de vida, tenint en compte les característiques i necessitats individuals, el context que envolta a la persona i les demandes del mercat laboral.
Resum: Guidance, support and counseling are social education functions and a fundamental educational tool to enhance and help from the empowerment perspective to the unemployed persons (young people, women, over 45, immigrants) and groups with social exclusion risk, to build and / or redirect their professional and life projects to promote a successful process of employment and/or job reinsertion and educational development, social and labor. This subject is part of the mention of Adult Education but serves people from 16 to 65 years of age so it provides the necessary knowledge to help young people in the development of their professional and life project. Intervention are based on a critical review of the social-labour environament, of the occupation policies, and job orientation methodologies It is a professional subject that offers a direct professional outlet to social educators as an employment consultant, job counselor, job coaching, among others, in different work contexts (public employment services, CIEs , Social Services, Local Administration, Foundations and private entities, among others). As well as to break down the barriers produced by discrimination for being a woman or identifying oneself as a member of the LGTBIQ collective. More specifically, the objectives of the subject are: Provide tools for the student learn about the labor market and the elements that interact in it and can develop the ability to guide people to achieve their career goal. Understand and analyze programs and strategies to labor integration. Have acritical vision as a professional of guidance on the inequalities that occur in the labor market due to being a wom Empower students for intervention in processes that facilitate the employment of people who have difficulties in accessing to the labor market, to promote the progressive involvement and autonomy in the management of their professional development process at any stage of their life. Analyze and prepare intervention processes to improve the self-esteem, expectations of success, 1 Analyze and prepare intervention processes to improve the self-esteem, expectations of success, motivation, confidence and security of people facing job selection processes Guidance and vocational integration is fundamental for social educators since it allows introducing the basic concepts that characterize the processes of guidance and professional development, providing the skills and strategies necessary for the establishment of appropriate measures for the development of the professional and life project, taking into account the characteristics, individual needs and the laboral context.
Resum: La orientación, el acompañamiento y el asesoramiento son funciones propias de los profesionales de la educación social y unas herramientas educativas fundamentales (aún más en momentos de crisis como el actual) para potenciar y ayudar, desde una óptica de empoderamiento, a las personas desempleadas en general, a aquellas con especiales dificultades (jóvenes, mujeres, mayores de 45 años, inmigrantes) y los colectivos en riesgo de exclusión social, a construir y / o reorientar sus proyectos profesionales para favorecer un proceso exitoso de inserción laboral y desarrollo educativo, social y laboral. Como también para romper las barreras producidas por la discriminación por ser mujer o identificarse como miembro del colectivo LGTBIQ. Esta asignatura forma parte de la mención de Educación de Adultos, pero atiende a personas desde los 16 a los 65 años por lo que aporta conocimientos necesarios para ayudar a los jóvenes en el desarrollo de su proyecto profesional y de vida. Parte de un análisi crítico de la realidad sociolaboral, de las políticas activas de empleo y de las metodologias de orientación para la inserción sociolaboral, paa fundamentar la intervención en orientación para la inserción sociolaboral. Es una asignatura profesionalizadora que ofrece una salida profesional directa al mercado laboral de los/las educadores/as como tècnico/a de inserción, orientador/a laboral, coaching laboral, entre otras, en diferentes contextos laborales (servicios públicos de empleo, CIEs, Administración Local, Servicios Sociales, Fundaciones y entidades privadas, entre otros). De manera más concreta, los objetivos de la asignatura son: Proporcionar herramientas para que el estudiante conozca el mercado laboral y los elementos que interaccionan en él y que pueda desarrollar la capacidad de orientar laboralmente a las personas para que consigan su objetivo profesional. Conocer y analizar programas y estrategias de acompañamiento a la inserción. Adquirir una visión crítica como profesional de la orientación sobre las desigualdades que se producen en el mercado laborala por ser mujer o pertenecer al colectivo LGTBIQ. Capacitar a los estudiantes para la intervención en los procesos que facilitan la inserción laboral de las 1 Capacitar a los estudiantes para la intervención en los procesos que facilitan la inserción laboral de las personas que tienen dificultades de acceso al mercado de trabajo, que promuevan la progresiva participación y autonomía de éstas en la gestión de su proceso de desarrollo profesional en cualquier etapa de su vida. Analizar y preparar procesos de intervención para la mejora de la autoestima, las expectativas de éxito, la motivación, la confianza y la seguridad de las personas que se enfrentan a procesos de selección de personal. La orientación para la inserción sociolaboral, se convierte en un complemento de formación fundamental para los educadores sociales ya que permite introducir los conceptos básicos que caracterizan los procesos de orientación y desarrollo profesional, proporcionando los conocimientos y estrategias necesarias para el establecimiento de las medidas oportunas para el desarrollo del proyecto profesional y de vida, teniendo en cuenta las características y necesidades individuales, el contexto que rodea a la persona y las demandas del mercado laboral.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Educació Social [2500260]
Pla d'estudis: Grau en Educació Social [827]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
10 p, 135.1 KB

Anglès
9 p, 131.0 KB

Castellà
9 p, 131.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2022-07-01, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir