Gestió dels Serveis d'Arxiu [42111]
Carmaniu Mainadé, Xavier
Esparó Torras, Antoni
Vila Espuña, Anna
Casadesús de Mingo, Anahí
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (Escola FUAB-f)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents

Títol variant: Management of Archives
Títol variant: Gestión de los Servicios de Archivo
Data: 2022-23
Resum: L1. Màrqueting i comunicació Conéixer tant els conceptes bàsics i les tècniques elementals del màrqueting i la comunicació com les darreres tendències que s'estan desenvolupant en el món de la comunicació cultural en general. Aprendre a aplicar tots aquests coneixements adquirits a l'entorn dels arxius i saber aplicar-los tant des dels propis serveis arxivístics com des de la perspectiva del professional independent. L2. Conservació preventiva i equipaments d'arxiu Proporcionar coneixements bàsics per tal que l' alumne al finalitzar la linia formativa pugui identificar els materials que formen un fons documental, avaluar el seu estat de conservació, i determinar els tractaments i mesures preventives a adoptar per a garantir-ne la seva conservació en el futur. Proporcionar coneixements en els diferents aspectes que determinen el bon estat físic d' un fons, tant en el seu emmagatzematge habitual, com durant la manipulació, durant la consulta, la digitalització o l' exposició. Es presenten les línies d' actuació a adoptar de forma preventiva i de forma directe en els documents. L3. Tècniques de gestió dels serveis d'arxiu Més enllà de l'aplicació de les tècniques de gestió documental i arxivístiques, l'arxiu es configura com un servei dins les organitzacions i, com a tal, necessita l'aplicació de tècniques de gestió que facin possible unes prestacions basades en l'eficiència i la qualitat, tant si es troba a l'Administració pública com en una organització privada. A la vegada, l'externalització dels serveis de gestió documental i arxiu per part d'algunes organitzacions fa imprescindible una capacitació per a poder desenvolupar-se professionalment en aquest context. 1 Amb aquesta línia formativa el que es vol és: Aprendre i practicar tècniques de disseny i planificació. Aprendre i practicar tècniques de gestió dels recursos econòmics, materials i humans disponibles per tal d'optimitzar el seu ús i millorar l'eficiència. Aprendre a utilitzar tècniques adequades per a la millora de la qualitat dels serveis. Aprendre a conèixer els usuaris dels serveis d'arxiu i identificar les seves demandes. Aprendre a avaluar l'eficàcia, l'eficiència i la qualitat dels serveis. Aprendre tècniques per a la introducció de canvis i millores en el funcionament dels serveis d'arxiu.
Resum: L1. Marqueting and Communication Knowing both the basic concepts and the basic techniques of marketing and communication as well as the latest trends that are being developed in the world of cultural communication in general. Learning to apply all these acquired knowledge about the archives and know how to apply them both from the archives themselves and from the perspective of the independent professional. L2. Preventive conservation and archival equipment Providing basic knowledge so that the student at the end of the course can identify the materials that make up a document collection, evaluate its conservation status, and determine the treatments and preventive measures to be taken to guarantee its conservation in it future. Providing knowledge about the different aspects that determine the good physical state of a fund, both in its normal storage, and during handling, during the consultation, digitization or exposure. The lines of action to be adopted in a preventive manner are presented and directly in the documents. L3. Management techniques for archiving services Beyond the application of document management and archiving techniques, archiving is configured as a service within organisations and, as such, requires the application of management techniques that make possible services based on efficiency and quality, whether in the public administration or in a private organisation. At the same time, the outsourcing of document management and archiving services by some organizations makes it essential to be able to develop professionally in this context. The objectives are: 1 Learning and practice designand planning techniques. Learning and practice techniques of management of economic, material and human resources available to optimize their use and improve efficiency. Learning to use appropriate techniques to improve the quality of services. Learning to know the users of archival services and identify their demands. Learning to evaluate the effectiveness, efficiency and quality of services. Learning techniques for introducing changes and improvements in the functioning of archiving services.
Resum: L1. Marketing y Comunicación Conocer tanto los conceptos básicos y las técnicas elementales del marketing y la comunicación como las últimas tendencias que se están desarrollando en el mundo de la comunicación cultural en general. Aprender a aplicar todos estos conocimientos adquiridos en el entorno de los archivos y saber aplicarlos tanto desde los propios servicios archivísticos como desde la perspectiva del profesional independiente. L2. Conservación preventiva y equipamenientos de archivo Proporcionar los conocimientos básicos para que el alumno al finalizar la línea formativa pueda identificar los materiales que forman un fondo documental, evaluar su estado de conservación, y determinar los tratamientos y medidas preventivas a adoptar para garantizar su conservación en el futuro. Proporcionar a los alumnos conocimientos en los diferentes aspectos que determinan el buen estado físico de un fondo, tanto en su almacenamiento habitual, como durante la manipulación, durante la consulta, la digitalización o la exposición. Se presentan las líneas de actuación a adoptar de forma preventiva y de forma directa en los documentos. L3. Técnicas de gestión de los servicios de archivo Más allá de la aplicación de las técnicas de gestión documental y archivísticas, el archivo se configura como un servicio dentro de las organizaciones y, como tal, necesita laaplicación de técnicas de gestión que hagan posible unas prestaciones basadas en la eficiencia y la calidad, tanto si se encuentra en la Administración pública como en una organización privada. A la vez, la externalización de los servicios de gestión documental y archivo por parte de algunas organizaciones hace imprescindible una capacitación para poder desarrollarse 1 y archivo por parte de algunas organizaciones hace imprescindible una capacitación para poder desarrollarse profesionalmente en este contexto. Con esta línea formativa lo que se quiere es: Aprender y practicar técnicas de diseño y planificación. Aprender y practicar técnicas de gestión de los recursos económicos, materiales y humanos disponibles para optimizar su uso y mejorar la eficiencia. Aprender a utilizar técnicas adecuadas para la mejora de la calidad de los servicios. Aprender a conocer los usuarios de los servicios de archivo e identificar sus demandas. Aprender a evaluar la eficacia, la eficiencia y la calidad de los servicios. Aprender técnicas para la introducción de cambios y mejoras en el funcionamiento de los servicios de archivo.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Arxivística i Gestió de Documents [4312208]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Arxivística i Gestió de Documents [996]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
10 p, 122.5 KB

Anglès
10 p, 125.1 KB

Castellà
10 p, 126.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2022-07-08, darrera modificació el 2024-02-10



   Favorit i Compartir