Google Scholar: cites
Un club de lectura crítica y colaborativa como vehículo para la reflexión sobre la educación STEM con profesorado en Asturias
Diego Rodríguez, Iván (Asturias4Steam, Valnalón)
Álvarez Granada, María Yolanda (Centro de Profesorado y Recursos Avilés -Occidente)

Títol variant: Un Club de lectura crítica i col·laborativa com a vehicle per a la reflexió sobre l'educació STEM amb professorat d'Astúries
Títol variant: Journal Club as a vehicle for reflection on STEM teacher education in Asturias
Data: 2022
Resum: Con el objetivo de potenciar una reflexión conjunta sobre la educación STEM y sus implicaciones en el aula, se establece una Red Formativa formada por profesorado de todos los niveles educativos no universitarios en Asturias para la lectura y discusión de artículos didácticos en el campo de las Ciencias y la Tecnología. En este artículo se describe funcionamiento de esta Red y sus resultados e impacto en las creencias y prácticas docentes.
Resum: Amb l'objectiu de potenciar una reflexió conjunta sobre l'educació STEM i les seves implicacions a l'aula, s'estableix una Xarxa Formativa formada per professorat de tots els nivells educatius no universitaris a Astúries per a la lectura i la discussió d'articles didàctics en el camp de les Ciències i la Tecnologia. En aquest article es descriu el funcionament d'aquesta xarxa i els seus resultats i impacte en les creences i pràctiques docents.
Resum: With the aim of promoting joint reflection on the STE(A)M concept and its implications in the classroom, a STEM Journal Club was established for teachers from all non-university educational levels in Asturias for the reading and discussion of didactic articles in the field of Science and Technology. This article analyses the organisation, results and impact of Journal Club on teachers' beliefs and practices.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà i Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Journal clubs ; Teacher training ; Science education ; STEM ; Clubs de publicaciones ; Formación del profesorado ; Educación científica ; Clubs de publicacions ; Formació de professorat ; Educació científica
Publicat a: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 44 (2022) , p. 33-39 (Experiències didàctiques i treballs pràctics) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n44-diego-alvarez
DOI: 10.5565/rev/ciencies.455


7 p, 264.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Ciències
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2022-07-16, darrera modificació el 2022-07-30



   Favorit i Compartir