Google Scholar: citas
Animacions en stop-motion : una oportunitat per aprofundir en el model cineticomolecular de la matèria
Barbero Camps, Elisabet (INS Santa Coloma de Farners(Santa Coloma de Farners))

Título variante: Stop-motion filmmakin technique : an opportunity to deepen in the kinetic-molecular theory of matter
Título variante: Animaciones en stop-motion : una oportunidad para ahondar en el modelo cineticomolecular de la materia
Fecha: 2022
Resumen: El model cineticomolecular és primordial per a la interpretació de diversos fenòmens de la matèria i constitueix una base de l'aprenentatge de la química. Però les partícules no són observables i alguns aspectes del model són complexos d'integrar: per exemple, el moviment de les partícules i els seus canvis amb la temperatura tenen molta importància en el model, però difícilment es descriuen en representacions gràfiques. Per superar aquestes dificultats d'aprenentatge a 2n d'ESO s'ha desenvolupat un projecte basat en la creació de vídeos en stop-motion amb el qual els alumnes aprendran a planificar un guió per a descriure un fenomen (els estats de la matèria, un canvi d'estat, la dilatació. . . ) i a reproduir amb dibuixos i materials manipulatius el model cineticomolecular per tal de representar la interpretació dels processos microscòpics de diversos fenòmens quotidians.
Resumen: Kinetic-molecular theory is the key for interpretation of diverse matter phenomena, and it is the basis of chemical learning. However, particles cannot be seen, and some aspects of the model are difficult to acquire: for instance, particle movement related to temperature is very important in interpretations, but it is hardly represented in student's drawings and explanations. To overcome these learning difficulties at 2nd grade, we developed a project consisting of stop-motion video creation, in which students learn to plan a script to describe a phenomenon (states of the matter, state changes, dilatation. . . ) and to draw and build kinetic-molecular models that represent the microscopic interpretation of diverse common phenomena.
Resumen: El modelo cineticomolecular es esencial para la interpretación de fenómenos diversos de la materia y constituye una base del aprendizaje de la química. Pero las partículas no son observables y algunos aspectos del modelo son complejos de integrar: el movimiento de las partículas y sus cambios con la temperatura tienen mucha importancia en el modelo, pero difícilmente se describen en representaciones graficas. Para superar estas dificultades de aprendizaje a 2o de ESO, se ha desarrollado un proyecto basado en la creación de vídeos en stop-motion, con el qual los alumnos aprenderán a planificar un guion para describir un fenómeno (los estados de la materia, un cambio de estado, la dilatación. . . ) y a reproducir mediante dibujos y materiales manipulativos el modelo cineticomolecular con el fin de representar la interpretación de procesos microscópicos de diversos fenómenos cotidianos.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Teoria cineticomolecular ; Projectes ; Stop-motion ; Matèria ; Teoría cineticomolecular ; Proyectos ; Materia ; Kinetic-molecular theory ; PBL ; Matter
Publicado en: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 44 (2022) , p. 10-20 (Experiències didàctiques i treballs pràctics) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n44-barbero
DOI: 10.5565/rev/ciencies.461


11 p, 628.4 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Ciències
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2022-07-16, última modificación el 2022-07-28



   Favorit i Compartir