Xarxa de tractament de motocicletes : desballestament, reaprofitament i tractament de residus generats pel transport a les ciutats
Bossa Vilà, Pau
Gabarrell Durany, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental)
Ribas Xirgo, Lluís, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Red de tratamiento de motocicletas : desguace, reaprovechamiento y tratamiento de residuos generados por el transporte a las ciudades
Títol variant: Motorcycle treatment network : scrapping, reuse and treatment of waste generated by transport in cities
Data: 2022
Resum: L'emergència climàtica que vivim actualment s'ha de superar allargant el temps de vida de vehicles i recanvis. A la vegada hem d'evitar repetir processos contaminants que suposen un futur irreparable. Les noves tecnologies ens permeten realitzar negocis que fins fa pocs anys haurien estat impossibles de dur a terme. En el camp de les motocicletes, sempre ha estat present la problemàtica de no trobar recanvis de segona mà sense haver de recórrer a cada un dels desballestadors de la zona. Fins i tot així, molts cops, l'única solució acaba sent comprar aquest recanvi nou, a la casa oficial, per un preu elevat o, pels que no se'l poden permetre, abandonar la motocicleta al carrer, pel fet de no tenir un espai on guardar-la, o bé vendre-la a un desballestador, a un preu ridícul. Precisament, per aquest motiu, aquest treball pretén resoldre aquestes problemàtiques a través d'una xarxa de tractament de motocicletes on els principals actors serien els ajuntaments, desballestadors, dipòsits, tallers, proveïdors i propietaris, entre altres, d'aquests vehicles. Mitjançant una optimització de l'organització, gràcies a tots aquests, podem millorar i extreure uns beneficis tant per la societat en general com per les nostres ciutats.
Resum: La emergencia climática que vivimos actualmente debe superarse alargando el tiempo de vida de vehículos y recambios. A la vez debemos evitar repetir procesos contaminantes que supongan un futuro irreparable. Las nuevas tecnologías nos permiten realizar negocios que hasta hace pocos años habrían sido imposibles de realizar. En el campo de las motocicletas, siempre ha estado presente la problemática de no encontrar repuestos de segunda mano sin tener que recurrir a cada uno de los desguaces de la zona. Incluso así, muchas veces, la única solución acaba siendo comprar ese recambio nuevo, en la casa oficial, por un precio elevado o, por los que no se le pueden permitir, abandonar la motocicleta en la calle, al no tener un espacio donde guardarla, o bien venderla a un desguazador, a un precio ridículo. Precisamente, por este motivo, este trabajo pretende resolver estas problemáticas a través de una red de tratamiento de motocicletas donde los principales actores serían los ayuntamientos, desguaces, depósitos, talleres, proveedores y propietarios, entre otros, de estos vehículos. Mediante una optimización de la organización, gracias a todos ellos, podemos mejorar y extraer beneficios tanto para la sociedad en general como para nuestras ciudades.
Resum: The current climate emergency must be overcome by extending the lifespan of vehicles and spare parts. At the same time, we must avoid repeating polluting processes that have an irreparable future. New technologies allow us to do business that until a few years ago would have been impossible to carry out. In the field of motorcycles, the problem of not finding second-hand spare parts without having to resort to each of the scrapers in the area has always been present. Even so, many times, the only solution ends up being to buy this new spare part, in the official house, for a high price or, for those who cannot afford it, to leave the motorcycle on the street, due to not having a space to store it, or sell it to a scrap yard, at a ridiculous price. Precisely for this reason, this work aims to solve these problems through a motorcycle treatment network where the main actors would be the municipalities, scrapers, depots, workshops, suppliers and owners, among others, of these vehicles. By optimizing the organization, thanks to all these, we can improve and extract benefits for society in general and for our cities.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [2503743]
Pla d'estudis: Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Motocicletes ; Peces i recanvis ; Residus ; Segona mà ; Reutilitzar ; Desballestador ; Tallers ; Economia ; Societat ; Medi ambient ; Xarxa ; Col·laboració ; Abandonament ; Via pública ; Mobilitat ; Ciutats ; Parc mòbil ; Noves tecnologies ; Motocicletas ; Piezas y repuestos ; Residuos ; Segunda mano ; Reutilizar ; Desguace ; Talleres ; Economía ; Sociedad ; Medio ambiente ; Red ; Colaboración ; Abandono ; Vía pública ; Movilidad ; Ciudades ; Parque móvil ; Nuevas tecnologías ; Motorcycles ; Parts and spare parts ; Waste ; Second hand ; Reuse ; Scrapper ; Workshops ; Economy ; Society ; Environment ; Network ; Collaboration ; Abandonment ; Public roads ; Mobility ; Cities ; Mobile fleet ; New technologies



14 p, 808.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2022-07-21, darrera modificació el 2022-07-30



   Favorit i Compartir