Google Scholar: citas,
Situacions d'aprenentatge : idees per al desplegament curricular de les ciències
Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)

Título variante: Situaciones de aprendizaje : ideas para el despliegue curricular de las ciencias
Título variante: Learning situations : ideas for sciences currículum
Fecha: 2022
Resumen: Es descriuen marcs didàctics per a l'ensenyament de les ciències i la seva connexió amb diferents tipus de Situacions d'aprenentatge. Per facilitar el seu desplegament amb el nou currículum, es proposen orientacions per al disseny de les Situacions en base a la demanda, l'escenari i els continguts. Es discuteixen diverses components (alineació d'objectius d'aprenentatge i disseny, interdisciplinarietat, avaluació, orientació crítica. . . ) i es proposen exemples i marcs bibliogràfics per a cada tipus de Situació d'Aprenentatge.
Resumen: Se describen marcos didácticos para la enseñanza de las ciencias y su conexión con distintos tipos de Situaciones de Aprendizaje. Para facilitar su despliegue con el nuevo currículo, se proponen orientaciones para el diseño de las Situaciones en base a la demanda, el escenario y los contenidos. Se discuten varios componentes (alineación de objetivos de aprendizaje y diseño, interdisciplinariedad, evaluación, orientación crítica. . . ) y se proponen ejemplos y marcos bibliográficos para cada tipo de situación de aprendizaje.
Resumen: Didactic frameworks for Science teaching and their connection with different types of Learning Situations are described. To facilitate its deployment with the new curriculum, guidelines are proposed for the design of situations based on demand, scenario and content. Various components are discussed (alignment of learning and design objectives, interdisciplinarity, assessment, critical orientation . . . ) and examples and bibliographic frameworks are proposed for each type of Learning Situation.
Ayudas: Agencia Estatal de Investigación PGC2018-096581-B-C21
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català i castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Currículum ; Desplegament ; Situacions d'aprenentatge ; Competències ; Despliegue ; Situaciones de aprendizaje ; Competencias ; Curriculum ; Deployment ; Learning situations ; Competences
Publicado en: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 73-85 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n45-domenech-situacions
DOI: 10.5565/rev/ciencies.469


Català
13 p, 351.8 KB

Castellà
14 p, 424.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Ciències
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2022-09-13, última modificación el 2023-11-10



   Favorit i Compartir