El Supervisor educatiu : una figura per a la millora professional del docent
Arnijas Fàbregas, Joan
Puente, Sílvia, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2022
Descripció: 43 pag.
Resum: Com a futur mestre que està acabant la seva formació inicial universitària, em pregunto quines opcions tinc per continuar aprenent i instruint-me. Aquest treball parteix de la pràctica reflexiva, que és una metodologia formativa útil pels docents. Un cop descrita, veurem quins instruments permeten dur-la a terme. Des de l'anàlisi documental i entrevistes semiestructurades, aprofundirem en les possibilitats formatives de la supervisió educativa com a desenvolupador de processos de pràctica reflexiva; reflexionant, així, sobre la seva implementació a les escoles. Les propostes obtingudes són la creació d'un cos professional de supervisors educatius externs i la formació d'un mestre de cada escola perquè exerceixi aquesta figura de manera interna. Crear un nou rol es presenta com una oportunitat per repartir funcions entre diferents perfils professionals i millorar-ne el rendiment.
Resum: Como futuro maestro que está terminando su formación inicial universitaria, me pregunto qué opciones tengo para seguir aprendiendo e instruyéndome. Este trabajo parte de la práctica reflexiva, que es una metodología formativa útil para los docentes. Una vez descrita, veremos qué instrumentos permiten realizarla. Desde el análisis documental y entrevistas semiestructuradas, profundizaremos en las posibilidades formativas de la supervisión educativa como desarrollador de procesos de práctica reflexiva; reflexionando así sobre su implementación en las escuelas. Las propuestas obtenidas son la creación de un cuerpo profesional de supervisores educativos externos y la formación de un maestro de cada escuela para que ejerza esta figura de manera interna. Crear un nuevo rol se presenta como una oportunidad para repartir funciones entre diferentes perfiles profesionales y mejorar su rendimiento.
Resum: As a future teacher who is finishing his initial college education, I wonder which continuous-learning and instructing options I have. This paper is based on reflective practice, which is a useful formative methodology for teachers. Once described, we will see which instruments allow it to be carried out. From the documentary analysis and semi-structured interviews, we will delve into the training possibilities of educational supervision as a developer of reflective practice processes; thus, reflecting on its implementation in schools. The proposals obtained are the creation of a professional and external group of educational supervisors and the training of a teacher from every school so that he internally exercises this figure. Creating a new role is presented as an opportunity to share roles between different professional profiles and improve their performance.
Nota: Premi Arcadi Oliveres a Treballs de Fi de Grau de Transformació per a la Justícia Global de la Fundació Autònoma Solidària (FAS). 6a Edició, curs 2021/2022
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació Primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140]
Document: Treball final de grau
Matèria: Formació contínua ; Desenvolupament professional ; Pràctica reflexiva ; Supervisió educativa ; Cos de Mestres Supervisors ; Coordinador de formació ; Formación continua ; Desarrollo profesional ; Práctica reflexiva ; Supervisión educativa ; Cuerpo de Maestros Supervisores ; Coordinador de formación ; Continuous-education ; Professional development ; Reflective practice ; Educational supervision ; Supervising Teacher Group ; Training coordinator



44 p, 614.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Premis UAB. TFG

 Registre creat el 2022-09-19, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir