La Incorporació de la dansa dins l'aula ordinària la manera d'integrar la dansa i el moviment a l'aula a través de les mestres tutores
Aparicio Vílchez, Anna
González-Martín, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Farrés Llobet, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2022
Descripció: 100 pag.
Resum: L'escola Pereanton de Granollers és un centre públic que compta amb un projecte educatiu, anomenat "Música per a créixer", en el qual la música és l'eix vertebrador dels diferents aprenentatges. Actualment, un dels propòsits de l'equip directiu és fer valdre la resta de disciplines artístiques. En base a aquest objectiu, han decidit concretar l'actuació en l'àrea de dansa, a través de la coordinació entre les mestres generalistes i l'especialista d'aquesta disciplina. Per tal de donar resposta a la petició, aquest Treball de Fi de Grau, emmarcat en la modalitat de l'Aprenentatge Servei, observa la manera d'introduir la dansa i el moviment a l'aula, prenent com a mostratge dues mestres tutores de la comunitat de grans de l'escola. A aquestes docents, se'ls fa un acompanyament per tal que vegin resoltes les seves dificultats amb la dansa i poder-los oferir estratègies i activitats. A més, es crea un banc amb recursos de moviment i dansa per a compartir amb tota la comunitat educativa.
Resum: La escuela Pereanton de Granollers es un centro público que cuenta con un proyecto educativo, llamado "Música per a créixer", en el cual la música es el eje vertebrador de los distintos aprendizajes. En la actualidad, uno de los propósitos del equipo directivo es poner en valor el resto de las disciplinas artísticas. Teniendo en cuenta el objetivo, han decidido concretar la actuación en el área de la danza, a través de la coordinación entre maestras generalistas y la especialista de esta disciplina. Para responder a la petición, este Trabajo de Fin de Grado, recogido en la modalidad de Aprendizaje Servicio, observa la manera de introducir la danza y el movimiento en el aula, tomando como muestra dos tutoras de la comunidad de mayores de la escuela. A estas docentes, se les hace un acompañamiento para resolver sus dificultades en relación con la danza y poder ofrecerles estrategias y actividades. Además, se crea un banco con recursos de movimiento y danza para compartir con toda la comunidad educativa.
Resum: The school Pereanton in Granollers is a public centre that has got an educative project, called "Música per a créixer", in which the music is the vertebral axis of the different learnings. Currently, the leadership team has the aim of placing value on the other artistic disciplines. So, it has been considered the need to specify the performance around dance through the coordination between generalist teachers and the specialist in this discipline. In order to respond to the request, this Bachelor's Degree Final Project, framed in Service Learning modality, observes the way of introducing dance and movement in the classroom. To do so, it has been taken the sample of two tutors of the school's senior community. These teachers are provided with personal support to solve their dance difficulties and offer them strategies and activities. In addition, a document with movement and dance resources has been created, and it has been shared with the entire educational community.
Nota: Premi UAB als millors Treballs de Fi de Grau amb metodologia d'Aprenentatge Servei (ApS). 2a Edició, curs 2021-2022
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació Primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140]
Document: Treball final de grau
Matèria: Dansa ; Moviment ; Expressió ; Educació artística ; Transversalitat ; Formació ; Aula ordinària ; Tutor/a ; Aprenentatge Servei ; Danza ; Movimiento ; Expresión ; Educación artística ; Transversalidad ; Formación ; Aula ordinaria ; Aprendizaje Servicio ; Dance ; Movement ; Expression ; Artistic education ; Transversality ; Training ; Ordinary ; Classroom ; Tutor ; Service Learning



101 p, 2.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Premis UAB. TFG

 Registre creat el 2022-09-19, darrera modificació el 2024-05-08



   Favorit i Compartir