Accessibility in PC Action/Adventure Games
Tellez, Jared Francisco
Oncins Noguer, Estel·la, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació

Títol variant: Accessibilitat en jocs d'acció/aventura per a PC
Títol variant: Accesibilidad en los juegos de acción y aventura para PC
Data: 2021
Resum: Segons la Convenció sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat, les Tecnologies de la Informació i la Comunicació han de ser accessibles. Per això, l'objectiu de l'estudi és avaluar el grau d'accessibilitat de 50 jocs d'acció/aventura per a PC publicats en els últims 10 anys (2010-2022). Per aconseguir-ho, es va crear una llista de comprovació d'opcions d'accessibilitat en conformitat a les normes, lleis i recomanacions, com les directrius per a videojocs i l'estàndard EN 301 549. El jocs es van seleccionar segons la disponibilitat, franquícies amb diversos títols i popularitat. Cada títol es va avaluar per comprovar si es complien les directrius. Es va calcular un percentatge a partir de la divisió del nombre de directrius d'accessibilitat presents entre les directrius possibles i aplicables. Els resultats revelen que el 44% dels jocs segueixen directrius d'accessibilitat, el 81% inclou directrius per a persones amb discapacitats cognitives, el 44% per a motores i de la parla, el 38% per a les auditives i el 25% per a les visuals. Els jocs examinats no són totalment accessibles, però la majoria compleix amb les directrius cognitives i els nivells bàsics d'accessibilitat. Futures vies d'investigació inclouen avaluacions d'accessibilitat multiplataforma de diferents gèneres i estudis.
Resum: Según la Convención Internacional sobre los Derechos de las Personas con Discapacidad, las tecnologías de la información y las comunicaciones deben ser accesibles. Por ello, el objetivo del estudio fue descubrir el grado de accesibilidad de cincuenta juegos de acción/aventura para PC publicados en los últimos doce años (2010-2022). Para lograrlo, se creó una lista de comprobación de opciones y características conforme a las directrices para videojuegos, leyes y normas vigentes, como EN 301 549 en Europa. Los juegos se seleccionaron según la disponibilidad, franquicias con varios títulos y grado de popularidad. Cada título se evaluó para comprobar si se cumplían las directrices vigentes. Se obtuvo un porcentaje de accesibilidad al dividir el número de directrices disponibles entre las posibles y aplicables a cada título. Los resultados revelan que el 44% de los juegos siguen directrices, el 81% incluyen pautas para personas con discapacidades cognitivas, el 44% para las motoras y del habla, el 38% para las auditivas y el 25% para las visuales. Los juegos examinados no son totalmente accesibles, pero la mayoría cumple con directrices de accesibilidad cognitivas y niveles básicos de accesibilidad. Futuras vías de investigación incluyen evaluaciones de accesibilidad multiplataforma de diferentes géneros y estudios.
Resum: According to the Convention on the Rights of People with Disabilities, Information and Communications Technologies (ICT) must be accessible. For this reason, the objective of this study was to discover the accessibility level of fifty PC action/adventure games released in the last twelve years (2010-2022). To this aim, a checklist of options and features following current guidelines (Game Accessibility Guidelines (GAG) and Xbox Guidelines), laws (Twenty-First Century Communications and Video Accessibility Act of 2010 from the United States), and standards (European EN 301 549) was created. The games were selected based on availability, iterations, and popularity. They were reviewed and played to verify if the accessibility features were available. An accessibility percentage was obtained by dividing the number of present GAG by the number of possible GAG applicable to each title. The results revealed that 44% of the titles follow guidelines, 81% include guidelines for people with cognitive disabilities, 44% for motor and speech disabilities, 38% for auditory, and 25% for visual. The examined games are not entirely accessible, but most comply with guidelines addressing the needs of people with cognitive disabilities and basic accessibility levels. Further research lines include multiplatform accessibility assessments from different genres, publishers, and studios.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Titulació: Màster Universitari en Traducció Audiovisual [4315982]
Pla d'estudis: Traducció Audiovisual [1349]
Document: Treball de fi de postgrau ; Text
Matèria: Videojocs ; Accessibilitat ; Directrius ; Discapacitat ; Acció/aventura ; PC ; Videojuegos ; Accesibilidad ; Directrices ; Discapacidades ; Acción/aventura ; Video games ; Accessibility ; Guidelines ; Disabilities ; Action/adventure



84 p, 861.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Traducció i Interpretació. TFM

 Registre creat el 2022-10-10, darrera modificació el 2023-10-07



   Favorit i Compartir