Estereotips, estigmes i antigitanisme : representativitat del poble gitano en els programes Los Gipsy Kings i Equipo de Investigación
Hernández Torres, Angel
Pires de Sá, Fernanda, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Estereotipos, estigmas y antigitanismo : representatividad del pueblo gitano en los programas Los Gipsy Kings y Equipo de Investigación
Títol variant: Stereotypes, stigmas and anti-Gypsyism : representation of the gypsy people in the programs Los Gipsy Kings and Equipo de Investigación
Data: 2022
Descripció: 132 pag.
Resum: Anàlisi de la setena temporada de Los Gipsy Kings i d'un capítol d'Equipo de Investigación anomenat "El rey de los gitanos". Estudi subjecte a unes variables que són els estereotips més recurrents als mitjans de comunicació quan es fa contingut relacionat amb els gitanos: (1) El gitano com a pobre, marginal i analfabet, (2) el gitano ric, (3) el gitano com a portador d'art innat i (4) el gitano com a lladre o traficant. A més, s'han detectat altres conductes repetitives que han esdevingut tòpic: (5) el gitano com a mentider i (6) el gitano com a creient evangelista.
Resum: Análisis de la séptima temporada de Los Gipsy Kings y de un capítulo de Equipo de Investigación llamado "El rey de los gitanos". Estudio sujeto a unas variables que son los estereotipos más recurrentes en los medios de comunicación cuando se hace contenido relacionado con los gitanos: (1) El gitano como pobre, marginal y analfabeto, (2) el gitano rico (3) el gitano como portador de arte innato y (4) el gitano como ladrón o traficante. Además, se han detectado otras conductas repetitivas que se han convertido en tópicos: (5) el gitano como mentiroso y (6) el gitano como creyente evangelista.
Resum: Analysis of the seventh season of Los Gipsy Kings and a chapter of Equipo de Investigación called "El rey de los gitanos". Study subject to some variables that are the most recurring stereotypes in the media when making content related to gypsies: (1) The gypsy as a poor, marginal and illiterate, (2) the rich gipsy, (3) the gypsy as an innate artist and (4) the gipsy as a thief or trafficker. In addition, other repeated behaviours have been detected and they have become clichés: (5) the gipsy as a liar and (6) the gipsy as an evangelist believer.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Periodisme [2501933]
Pla d'estudis: Grau en Periodisme [1432]
Document: Treball final de grau
Matèria: Gitano ; Estereotip ; Teoria de l'enquadrament ; Antigitanisme ; Mitjans de comunicació



132 p, 2.2 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2022-10-13, darrera modificació el 2022-10-15



   Favorit i Compartir