El desenvolupament de les Competències Bàsiques d'Ocupabilitat de l'alumnat de l'ESO. Estudi de cas del Col·legi Montserrat
Barrios Pérez, Maria
Jariot, Mercè, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada

Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Descripció: 83 pag.
Resum: La recerca gira al voltant de les competències bàsiques d'ocupabilitat de l'alumnat que cursa l'etapa educativa de secundària obligatòria, l'ESO. En concret, el que es pretén és conèixer la importància que li atorga una escola concreta, el Col·legi Montserrat, a les competències bàsiques d'ocupabilitat. Així com, saber si l'escola segueix aquelles competències que s'engloben dins el Model de Desenvolupament de Competències Bàsiques d'Empleabilitat (DCBE) del grup d'investigació IARS. Aquestes competències són necessàries per ajudar a l'alumnat a desenvolupar-se personalment i professionalment. La investigació s'ha realitzat a través d'una metodologia mixta, mitjançant la combinació de tècniques i instruments de recollida d'informació de caire qualitatiu i quantitatiu. Per una banda, dues entrevistes: una destinada a la pedagoga i l'altra a una figura tutora de l'escola. I, per altra banda, un qüestionari, respost per 35 estudiants. A través dels resultats obtinguts, un cop analitzats, s'ha arribat a la conclusió que tot i que l'escola no dona visibilitat a les competències bàsiques d'ocupabilitat i no tenen coneixença de cap model que les classifiqui, si les treballen i en concret, aquelles que treballen s'apropen a les que engloba el Model DCBE del grup d'investigació IARS.
Resum: La investigación gira en torno a las competencias básicas de empleabilidad del alumnado que cursa la etapa educativa de secundaria obligatoria, la ESO. En concreto, lo que pretende es conocer la importancia que le otorga una escuela concreta, el Colegio Montserrat, a las competencias básicas de empleabilidad. Así como saber si la escuela sigue aquellas competencias que se engloban dentro del Modelo de Desarrollo de Competencias Básicas de Empleabilidad (DCBE) del grupo de investigación IARS. Estas competencias son necesarias para ayudar al alumnado a desarrollarse personal y profesionalmente. La investigación se ha realizado a través de una metodología mixta, mediante la combinación de técnicas e instrumentos de recogida de información de carácter cualitativo y cuantitativo. Por un lado, dos entrevistas: una destinada a la pedagoga y otra a una figura tutora de la escuela. Y, por otra parte, un cuestionario, respondido por 35 estudiantes. Mediante los resultados obtenidos, una vez analizados, se ha llegado a la conclusión de que, aunque la escuela no da visibilidad a las competencias básicas de empleabilidad y no tienen conocimiento de ningún modelo que las clasifique, sí que las trabajan y en concreto, las que trabajan se acercan a las que se engloban en el Modelo DCBE del grupo de investigación IARS.
Resum: The research revolves around the basic employability skills of pupils attending the compulsory secondary education stage, CSE. Specifically, the aim is to find out the importance given by a specific school, Montserrat School, to the basic employability skills. Moreover, the research is also intending to find out whether the school follows those competences that are included in the Development of Basic Employability Competences Model (DCBE) of the IARS research group. These competences are necessary to help pupils develop in both personal and professional ways. The research was carried out using a mixed methodology, combining qualitative and quantitative data collection techniques and instruments. On the one hand, two interviews: one with the teacher and the other with one of the school tutors. On the other hand, a questionnaire, answered by 35 students. The results obtained, once analysed, led to the conclusion that although the school does not give visibility to the basic employability competences and is not aware of any model that classifies them, they do work on them and, specifically, those they do work on are close to those included in the DCBE Model of the IARS research group.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Pedagogia [2500261]
Pla d'estudis: Grau en Pedagogia [1211]
Document: Text ; Treball final de grau
Matèria: Competències bàsiques d'ocupabilitat ; Ocupabilitat ; Orientació professional ; Projecte professional i de vida ; Competencias básicas de empleabilidad ; Empleabilidad ; Orientación profesional ; Proyecto profesional y de vida ; Basic employability skills ; Employability ; Professional orientation ; Professional and life project



84 p, 3.2 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2022-10-17, darrera modificació el 2023-11-27



   Favorit i Compartir