Web of Science: 7 cites, Scopus: 7 cites, Google Scholar: cites
Uso equitativo de tests en ciencias de la salud
Espelt, Albert 1981- (Agència de Salut Pública de Barcelona)
Viladrich, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Doval Dieguez, Eduardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Aliága Ugarte, Juan Martín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
García-Rueda, Rebeca (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Tárrega Larrea, Salomé (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
CIBER de Epidemiologia y Salud Pública (CIBERESP)
Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Estrès i Salut - GIES

Títol variant: Fair use of tests in health sciences
Data: 2014
Resum: Los instrumentos de medida estandarizados (tests) se han convertido en una herramienta imprescindible en las ciencias de la salud. En los estándares para pruebas educativas y psicológicas publicados en 1999 por la American Educational Research Association, la American Psychological Association y el National Council on Measurement in Education se introduce el concepto de equidad en el desarrollo, la adaptación y la administración de los tests psicométricos. A pesar de su innegable relevancia, este concepto ha sido poco utilizado en el mundo de la salud pública y la epidemiología. Por ello, la presente nota metodológica tiene como objetivo explicar el concepto de equidad en los tests y dar herramientas e indicaciones para detectar y solventar su uso no equitativo.
Resum: Standardized measurement instruments (tests) have become an essential tool in health sciences. The concept of equity in the development, adaptation and administration of psychometric tests was first introduced in «Standards for Educational and Psychological Testing» published in 1999 by the American Educational Research Association, the American Psychological Association, and the National Council on Measurement in Education. Despite its importance, this concept has been scarcely used in epidemiology and public health. Consequently, this methodological note aims to explain the concept of equity in testing and to provide tools and indications to detect and solve their inequitable use.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Sesgo ; Psicometría ; Reproducibilidad de resultados ; Equidad ; Bias ; Psychometrics ; Reproducibility of results ; Fairness
Publicat a: Gaceta sanitaria, Vol. 28 Núm. 5 (September-October 2014) , p. 408-410, ISSN 1578-1283

Vegeu fe d'errata: https://ddd.uab.cat/record/266682
DOI: 10.1016/j.gaceta.2014.05.001
DOI: 10.1016/j.gaceta.2014.05.001


3 p, 155.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències de la salut i biociències > GIES (Grup de Recerca en Estrès i Salut)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2022-10-17, darrera modificació el 2024-02-28



   Favorit i Compartir