Google Scholar: cites,
Reputação 4.0 : intimidade e privacidade no fenômeno discursivo da reputação corporativa
Peres-Neto, Luiz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Magri, Sheila Mihailenko Chaves (Escola Superior de Propaganda e Marketing de São Paulo)

Títol variant: Reputation 4.0 : intimacy and privacy in the corporate company discursive phenomenon
Títol variant: Reputación 4.0 : intimidad y privacidad en el fenómeno discursivo de la reputación de las organizaciones
Data: 2021
Resum: O artigo problematiza, a partir da convergência entre mídias, a intimidade no âmbito do fenômeno discursivo da reputação corporativa. Utiliza-se a análise dialógica bakhtiniana como método. O objeto empírico é uma notícia sobre um post no Facebook e o próprio post, no qual uma organização é acusada de promover traição conjugal. Notou-se que os laços íntimos são combatidos e obliterados. Mas a privacidade, nestes diálogos, traz outra perspectiva sobre laços afetivos para se pensar a ética dos interesses públicos e privados nas redes.
Resum: Este trabajo se propone discutir la intimidad como parte del fenómeno discursivo reputacional de las organizaciones a partirde la convergencia de medios. El método empleado es el análisis dialógico bajtiniano. El objeto empírico es una noticia acercade una publicación en Facebook y la propia publicación, en la cual se acusa a una organización de ser la responsable en partede una traición conyugal. Se detectó que lazos íntimos son rechazados y obliterados. No obstante, la privacidad, en dichosdiálogos, aporta otra perspectiva sobre los lazos afectivos para pensar en la ética de los intereses públicos y privados en lasredes.
Resum: Based on media convergence, this paper aims to address intimacy as part of the organization reputation discursive phenomenon. To this end, a media post accusing an organization of promoting extramarital affair and a news about this media post werestudied in the light of the dialogical analysis proposed by Bakhtin. The results indicate that intimacy bonds are rejected andobliterated. However, in these dialogues, privacy provides a different perspective on affective bonds to think the ethics ofpublic and private interests in the networks.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra, i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Portuguès
Document: Article ; Versió publicada
Matèria: Reputação 4.0 ; Fenômeno discursivo ; Intimidade ; Privacidade ; Bajtín ; Reputation 4.0 ; Discursive phenomenon ; Intimacy ; Privacy ; Bakhtin ; Reputación 4.0 ; Fenómeno discursivo ; Intimidad ; Privacidad
Publicat a: Organicom, Vol. 18 Núm. 36 (2021) , p. 174-185, ISSN 2238-2593

Adreça alternativa: https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/185116
DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2021.185116


12 p, 264.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2022-10-18, darrera modificació el 2022-10-20



   Favorit i Compartir