Insights sobre el consumo de alcohol en jóvenes : una base efectiva para la contrapublicidad
Borràs Molina, Paula
Camps i Suriñach, Carolina
Lázaro Pernias, Patrícia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Insights sobre el consum d'alcohol en joves : una base efectiva per la contrapublicitat
Títol variant: Insights on youth alcohol consumption : an effective basis for counter-advertising
Data: 2022
Descripció: 160 pag.
Resum: La prevalença de consum d'alcohol en la joventut espanyola de 15-24 anys és la més alta respecte a la resta de grups poblacionals i la contrapublicitat com a mesura preventiva no sembla haver provocat canvis en el comportament de consum. Mitjançant el grup de discussió o focus group, s'ha estudiat l'efectivitat de quatre peces utilitzant l'Elaboration Likelihood Model i el model EQUIP com a marc teòric. Els resultats obtinguts tenen com a objectiu proporcionar insights sobre la percepció del consum d'alcohol en els joves i confirmar o desmentir les característiques efectives de les peces testades.
Resum: La prevalencia de consumo de alcohol en la juventud española de 15-24 años es la más alta respecto al resto de grupos poblacionales y la contrapublicidad como medida preventiva no parece haber provocado cambios en el comportamiento de consumo. Mediante el grupo de discusión o focus group, se ha estudiado la efectividad de cuatro piezas usando el Elaboration Likelihood Model y el modelo EQUIP como marco teórico. Los resultados obtenidos tienen como objetivo proporcionar insights sobre la percepción del consumo de alcohol en los jóvenes y confirmar o desmentir las características efectivas de las piezas testadas.
Resum: The prevalence of alcohol consumption among Spanish youth aged 15-24 is the highest among other population groups, and counter-advertising as a preventive measure does not seem to have led to changes in drinking behaviour. Through the focus group method, the effectiveness of four pieces was reviewed using the Elaboration Likelihood Model and the EQUIP model as a theoretical framework. The results obtained aim to provide insight on the perception of alcohol consumption in young people and to confirm or deny the characteristics' effectiveness of the tested pieces.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució i la comunicació pública de l'obra, sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Publicitat i Relacions Públiques [2501935]
Pla d'estudis: Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]
Document: Treball final de grau
Matèria: Contrapublicitat ; Alcohol ; Joves ; Insight ; Focus group



160 p, 10.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2022-10-26, darrera modificació el 2023-07-11



   Favorit i Compartir