Els pagesos de la fruita : creació d'un joc de taula per a treballar la probabilitat a l'aula de P5
Voltà Ollé, Berta
Torregrosa, Alba, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Los campesinos de la fruta. Creación de un juego de mesa para trabajar la probabilidad en el aula de P5
Títol variant: The fruit farmers. Creation of a board game to work on probability in the 5-year-old class
Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Descripció: 33 pag.
Resum: El present treball té com a objectiu dissenyar, a partir de jocs existents al mercat, un joc per a treballar la probabilitat a l'aula de P5. Jugar és una de les formes més naturals d'aprenentatge que té l'ésser humà (Edo, 2002), per tant, es considera que és una bona eina per a treballar la probabilitat, una de les àrees de les matemàtiques que més es tendeixen a apartar dins de les aules (Alsina, 2012). En aquest treball es mostra un exemple de com es pot fer aquesta relació entre joc de taula i probabilitat, adaptant un joc ja comercialitzat per a infants de 5 anys. Aquesta adaptació s'ha fet a partir de referents teòrics que en demostren la coherència amb l'edat dels infants. Posteriorment, el joc s'ha portat a una aula de P5 per a ser testat. Així, en els resultats d'aquest treball observem com els infants han interactuat amb el joc, mostrant tant els punts forts com els febles d'aquest, a partir d'allò que va funcionar o no a l'aula. Com a conclusions, es proposen millores per al joc després de la seva implementació i es relaciona la seva viabilitat amb diferents autors de referència, de tal manera que veiem com el joc és viable per a treballar amb infants de l'últim curs de l'educació infantil.
Resum: El presente trabajo tiene como objetivo diseñar, a partir de juegos ya existentes en el mercado, un juego para trabajar la probabilidad en el aula de P5. Jugar es una de las formas más naturales de aprendizaje que tiene el ser humano (Edo, 2002), por lo tanto, se considera que es una buena manera de trabajar la probabilidad, una de las áreas de las matemáticas que se tienden a apartar dentro de las aulas (Alsina, 2012). En este trabajo se muestra un ejemplo de cómo se puede hacer esta relación entre juego de mesa y probabilidad, adaptando un juego ya comercializado para infantes de 5 años. Esta adaptación se ha hecho a partir de referentes teóricos que demuestran su coherencia con la edad de los infantes. Posteriormente, el juego se ha testado en una aula de P5. En los resultados de este trabajo se observa cómo los infantes han interactuado con el juego, mostrando tanto los puntos fuertes como los débiles, a partir de lo que ha funcionado o lo que no. Como conclusiones, se proponen mejoras para el juego después de su implementación y se relaciona su viabilidad con diferentes autores de referencia, de tal manera que se ve cómo el juego es viable para trabajar con infantes del último curso de educación infantil.
Resum: The aim of this study is to design, from existing games, a game to work on probability in the 5-year-old class. Playing is one of the most natural forms of human learning (Edo, 2002), hence, it is considered a good form to work on probability, a mathematics area tended to be put aside in classroom (Alsina, 2012). In this work it is shown an example of how this relation can be done, between a board game and probability, adapting a commercialized game for 5- year-old children. This adaptation has been made from different theorical referents that demonstrates the coherence with the age of the children. Afterwards, the game has been tested in a 5-year-old class. In the results, it is shown how children have interacted with the game, showing its strong and weak points, or what it worked or not. As conclusions, improvements for the game have been proposed after its implementation in the classroom and its viability has been related with different theoretical authors. Therefore, it demonstrates how the game is feasible for last grade preschoolers.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Pla d'estudis: Grau en Educació Infantil [847]
Document: Treball final de grau
Matèria: Educació infantil ; Joc ; Joc de taula ; Matemàtiques ; Probabilitat ; P5 ; Educación infantil ; Juego ; Juego de mesa ; Matemáticas ; Probabilidad ; Kindergarten ; Game ; Board game ; Mathematics ; Probability ; 5-year-old class



34 p, 1.5 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2022-11-21, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir