Web of Science: 0 cites, Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
Mathematical Connections and the Mathematics Teacher's Specialised Knowledge
De Gamboa, Genaro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Caviedes, Sofía (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Badillo Jiménez, Edelmira Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)

Data: 2022
Resum: This study seeks to explore the relationship between recent findings on mathematical connections and the Mathematics Teacher's Specialised knowledge model. From a qualitative approach, we seek to explore the specialised knowledge mobilised during the establishment of mathematical connections in different contexts. The study takes into consideration the results from previous studies that were conducted with both prospective and in service teachers. The results suggest the need to include the notion of complexity in the mathematical connections defined by the Mathematics Teacher's Specialised knowledge model. Similarly, they suggest that it is possible to find some ambiguities in the use of the model, so it would be enriching to consider the current classification of mathematical connections in order to improve the model as an analytical tool. Finally, the results suggest the need to include mathematical connections as part of the pedagogical content knowledge domain, since the knowledge of this domain could be mobilised during the establishment of mathematical connections.
Ajuts: Ministerio de Ciencia e Innovación PID2019-104964GB-I00
Nota: Altres ajuts: ANID-Chile/2018-72190032
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Mathematics teacher's specialised knowledge ; Mathematical connections ; Complexity of mathematical connections
Publicat a: Mathematics, Vol. 10 Núm. 21 (november 2022) , p. 4010, ISSN 2227-7390

DOI: 10.3390/math10214010


24 p, 4.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2022-11-23, darrera modificació el 2022-12-11



   Favorit i Compartir