Google Scholar: citations
¿Tienen sujeto todas las oraciones? : los predicados impersonales y sus argumentos
Esteso Moya, Félix (Colegio Santo Tomás de Villanueva)

Additional title: Tenen subjecte totes les oracions? : els predicats impersonals i els seus arguments
Additional title: Do all sentences have a subject? : impersonal predicates and their arguments
Date: 2022
Abstract: La enseñanza de las oraciones impersonales en Secundaria y Bachillerato las presenta como un tipo especial de oraciones que no tienen sujeto. Sin embargo, ello significaría una anomalía en el análisis funcional del concepto de oración. El objetivo de este artículo es mostrar una experiencia de aula en Bachillerato basada en la elaboración de hipótesis y de actividades reflexivas. En primer lugar, se discutirán las nociones de sujeto. Posteriormente, se revisarán los tipos de oraciones impersonales que se suelen estudiar en la enseñanza media. Y, finalmente, a partir de algunas actividades basadas en la tipología de Bosque y Gallego (2016) y Gallego y Gutiérrez (2022) se trabajarán los argumentos que aparecen en los verbos impersonales.
Abstract: L'ensenyament de les oracions impersonals en Secundària i Batxillerat les presenta com un tipus especial d'oracions que no tenen subjecte. Tanmateix, això significaria una anomalia en l'anàlisi funcional del concepte d'oració. L'objectiu d'aquest article és mostrar una experiència d'aula en Batxillerat basada en l'elaboració d'hipòtesi i d'activitats reflexives. En primer lloc, es discutiran les nocions de subjecte. Posteriorment, es revisaran els tipus d'oracions impersonals que se solen estudiar en l'ensenyament mitjà. I, finalment, a partir d'algunes activitats basades en la tipologia de Bosc i Gallego (2016) i Gallego i Gutiérrez (2022) es treballaran els arguments que apareixen en els verbs impersonals.
Abstract: The teaching of impersonal sentences in secondary and sixth form is presented as a special type of sentences that have no subject. However, this would mean an anomaly in the functional analysis of the concept of sentence. The aim of this article is to show a sixth form classroom experience. First, the notions of subject will be discussed. Later, the types of impersonal sentences that are usually studied in high school will be reviewed. And, finally, the objects that appear in the impersonal verbs will be worked on with some activities.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Impersonal sentences ; Subject ; Sentence ; Object ; Impersonal verbs ; Oraciones impersonales ; Oración ; Argumento ; Verbos impersonales ; Sujeto ; Oracions impersonals ; Subjecte ; Argument ; Verbs impersonals ; Oració
Published in: ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 5 Núm. 1 (2022) , p. 36-52 (Artículos) , ISSN 2565-0394

Adreça original: https://revistes.uab.cat/regroc/article/view/v5-esteso
DOI: 10.5565/rev/regroc.86


17 p, 270.9 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias
Articles > Research articles

 Record created 2022-12-20, last modified 2024-03-20



   Favorit i Compartir