Discapacitat intel·lectual i quarantena : els efectes del confinament en el benestar subjectiu d'infants i joves
Argemí i Baldich, Rafel (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació)
Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació)
Cano Hila, Ana Belén (Universitat de Barcelona. Departament de Sociologia)

Publicació: Barcelona: Edicions UB, 2022
Resum: La COVID-19 ha generat una crisi sanitària sense precedents que ha tingut un impacte en el benestar i la salut mental, especialment per a infants i joves, que han experimentat les condici-ons més estrictes de confinament a la llar. Utilitzant dues onades d'una enquesta a Catalunya, analitzem, des de la perspectiva de famílies i representants legals, els efectes del confinament en el benestar subjectiu d'infants i joves amb diferents graus de discapacitat intel·lectual durant la pandèmia. Fem una anàlisi de variància amb mesures repetides i correlacions bivariables. Els resultats indiquen que els components afectius del benestar subjectiu van seguir patrons similars en infants i joves amb graus lleus o moderats i greus o profunds de discapacitat in-tel·lectual durant el període de confinament. La reducció de les mesures de confinament va augmentar els afectes positius. Un element clau en el benestar dels participants va ser la capa-citat d'entendre els motius del tancament, així com el nivell de suport social rebut i l'autoeficàcia dels seus familiars o tutors. En una situació de tancament, els infants i joves amb diferents graus de discapacitat intel·lectual desenvolupen mecanismes de protecció del benes-tar subjectiu mitjançant un procés d'homeòstasi basat en l'experiència d'afectes positius en-front de la crisi.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Pandèmia COVID-19 ; Confinament ; Discapacitat intel·lectual ; Benestar subjectiu ; Infants ; Joves
Publicat a: Temps d'educació, Vol. 63 (2022) , p. 129-145, ISSN 2014-7627

Adreça original: http://www.edicions.ub.edu/revistes/tempsDEducacio63/default.asp?articulo=1823&modo=resumen


17 p, 723.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2022-12-20, darrera modificació el 2023-01-21



   Favorit i Compartir