Videojuegos y socialización política. Valores, actitudes y repercusiones en la experiencia gamer
Brotons Ponsoda, Maria
Argelaguet i Argemí, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Títol variant: Videjocs i socialització política. Valors, actituds i repercussions a l'experiència gamer
Títol variant: Video games and political socialization. Values, attitudes and repercussions of the gamer experience
Data: 2022
Resum: L'ús de videojocs s'ha incrementat de forma exponencial, especialment entre els joves, convertint-se en un fenomen social objecte d'estudi i de titulars als mitjans de comunicació. Seguint les tesis d'Inglehart, l'adolescència és l'etapa on es fixen els valors i actituds polítiques que predominaran al llarg de la vida de l'individu. El present estudi analitza l'ús de videojocs com agent de socialització, capacitat per transmetre valors i actituds polítiques als individus mitjançant dos vies: com evolució del agent tradicional "peer group", i a través de l'aprenentatge derivat de l'activitat lúdica.
Resum: El uso de videojuegos ha crecido de manera exponencial especialmente en los jóvenes, convirtiéndose en un fenómeno social objeto de estudios y de titulares en los medios de comunicación. Siguiendo las tesis de Inglehart, la adolescencia es la etapa en la que se fijan los valores y actitudes políticas que predominarán a lo largo de la vida del individuo. El presente estudio analiza el uso de videojuegos como agente de socialización, capaz de transmitir valores y actitudes políticas a los individuos por dos vías: como evolución del agente tradicional "peer group" y a través del aprendizaje derivado de la actividad lúdica.
Resum: The use of video games between young people has increased dramatically in the last years so much so that it has become a social phenomenon, subject to enquiry and headlines in the media. According to Inglehart tesis, adolescence is the stage of our lives when our values and political attitudes are set and they will predominate during our lives. This study analyzes the use of video games as an agent of socialization that is able to transmit people political values and attitudes in two ways: as the evolution of the traditional agent peer group and the fact of learning through the games.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Ciència política i gestió pública [2500259]
Pla d'estudis: Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Videojocs ; Activitat lúdica ; Socialització política ; "third places" ; "peer group" ; Valors polítics ; Actituds polítiques ; Videojuegos ; Actividad lúdica ; Socialización política ; Valores políticos ; Actitudes políticas ; Video games ; Ludic activity ; Political socialization ; Third places ; Peer group ; Political values ; Political attitudes



TFG
15 p, 314.6 KB

Resum executiu
132.3 KB

Pòster
992.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia. TFG

 Registre creat el 2023-03-07, darrera modificació el 2023-07-26



   Favorit i Compartir