Estudio de caso "Vallès Oriental". Análisis sociométrico sobre acoso escolar y soledad
Serrano García, Judit
Fitó, Ariadna, 1985- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Títol variant: Estudi de cas "Vallès Oriental". Anàlisi sociomètrica sobre assetjament escolar i solitud
Data: 2022
Resum: Aquest treball és una anàlisi de les relacions establertes entre alumnes a dues aules d'Educació Secundària Obligatòria en un institut del Vallès Oriental. L'objectiu d'aquesta investigació és entendre el procés de l'assetjament escolar i la relació amb la solitud a través d'un qüestionari testat i entrevistes. El test utilitzat és una simbiosi de l'escala UCLA de la soledat i el test Bull d'avaluació sociomètrica de la violència entre escolars. Aquest test ha demostrat ser capaç de mostrar una imatge profunda de l'estructura socioafectiva del grup, les relacions d'agressió-victimització, els elements situacionals i de perspectiva i la relació que té la soledat amb aquestes característiques. Aquests elements ressalten, alhora, quins elements estan relacionats amb la solitud en si mateixa i mostren les variables associades al rol de l'agressor i la víctima. També és part de la conclusió d'aquest estudi la correlació entre la solitud sentida i les categories ja esmentades.
Resum: El presente trabajo es un análisis de las relaciones establecidas entre alumnos en dos aulas de educación secundaria obligatoria en un instituto del Vallès Oriental. El objetivo de esta investigación es entender el proceso del acoso escolar y su relación con la soledad a través de un cuestionario testado y.
Resum: This study consists of an analysis of the stablished relations between students in two conflicting high school class groups in Vallès Oriental. The objective of this research is to understand the process of bullying and violence and its relation to loneliness through the use of testes questionnaire and interviews. The test used is a symbiosis of the UCLA scale of loneliness and the Bull-s test of sociometric violence evaluation. This test is proved to be able to show a deep image of the socio-affective structure of the group, the relations of aggression-victimization, the situational and perspective elements and the relation that loneliness has to these characteristics. These elements are, at the same time, highlighting which elements are related to loneliness itself and showing the variables associated with the role of the aggressor and the victim. Correlations between felt loneliness and those categories are also shown as part of the conclusion of this study.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Sociologia [2500262]
Pla d'estudis: Grau en Sociologia [819]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Solitud ; Assetjament escolar ; Bullying ; Sociograma ; Víctima ; Agressor ; Soledad ; Acoso escolar ; Agresor ; Loneliness ; School harassment ; Sociogram ; Victim ; Aggressor



TFG
91 p, 3.2 MB

Resum executiu
1 p, 478.0 KB

Pòster
113.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia. TFG

 Registre creat el 2023-03-07, darrera modificació el 2023-10-11



   Favorit i Compartir