Noies universitàries i carreres masculinitzades, una anàlisi des de la perspectiva de gènere
González Santiago, Lara
Troiano i Gomà, Helena, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Títol variant: Chicas universitarias y carreras masculinizadas, un análisis desde la perspectiva de género
Títol variant: College girls and masculinised careers, an analysis from a gender perspective
Data: 2022
Resum: Aquest treball té com objectiu analitzar quins factors tenen una clara influència en la presa de decisió de noies que trien carreres masculinitzades. Així com, exposar les seves respectives experiències universitàries per a determinar, a través del seu grau la seva integració social i acadèmica en un àmbit on predominen els homes. Aquest argument ve reflectit en un marc teòric i recollits mitjançant entrevistes, obtenint així, la participació de deu estudiants de quart curs de graus d'enginyeria. Els resultats mostren com els interessos vocacionals, les expectatives futures i la influència de l'entorn de les joves són aspectes determinants en la seva elecció de carrera. Igualment, s'observa com la gran majoria asseguren tenir integració social i acadèmica. No obstant això, prèviament existeix un procés d'integració social problemàtic, durant el qual, a través de l'assertivitat, han lluitat perquè els seus companys les reconeguin com a iguals.
Resum: Este trabajo tiene como objetivo analizar qué factores tienen una clara influencia en la toma de decisión de jóvenes mujeres que eligen carreras masculinizadas. Así como exponer sus respectivas experiencias universitarias para determinar su integración social y académica en un ámbito predominado por hombres. Este argumento viene reflejado en un marco teórico y recogidos mediante entrevistas, obteniendo así, la participación de diez estudiantes de cuarto curso de grados ingenieriles. Los resultados muestran como los intereses vocacionales, las expectativas futuras y la influencia del entorno de las jóvenes son aspectos determinantes en su elección de carrera. Igualmente, se observa como la gran mayoría aseguran tener integración social y académica. No obstante, previamente existe un proceso de integración social problemático, durante el cual, a través de la asertividad, las jóvenes luchan para que sus compañeros las reconozcan como iguales.
Resum: The aim of this paper is to analyse which factors have a clear influence on the decision-making process of young women who choose masculinised careers. It also sets out their respective university experiences in order to determine their social and academic integration in a male-dominated field. This argument is reflected in a theoretical framework and collected through interviews, thus obtaining the participation of ten fourth-year engineering students. The results show that vocational interests, future expectations and the influence of the young women's environment are determining factors in their choice of career. Likewise, it is observed that the vast majority of them claim to be socially and academically integrated. However, beforehand, there is a problematic process of social integration, during which, through assertiveness, the girls struggle to be recognised as equals by their peers.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Sociologia [2500262]
Pla d'estudis: Grau en Sociologia [819]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Elecció de carrera ; Noies universitàries ; Carreres masculinitzades ; Integració acadèmica ; Integració social ; Autoconcepció ; Síndrome de la impostora ; Elección de carrera ; Chicas universitarias ; Carreras masculinizadas ; Integración académica ; Integración social ; Autoconcepción ; Career choice ; College girls ; Masculinised careers ; Academic integration ; Social integration ; Self-concept ; Imposter syndrome



TFG
89 p, 1.6 MB

Pòster
317.6 KB

Resum executiu
305.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia. TFG

 Registre creat el 2023-03-07, darrera modificació el 2023-07-27



   Favorit i Compartir