Falling Boxes: joc amb dificultat adaptativa
Querol Egido, Albert
Oropesa Fisica, Ana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Falling Boxes : game with adaptative difficulty
Títol variant: Falling Boxes : juego con dificultad adaptativa
Data: 2023
Resum: En aquest document es presenta un videojoc 2D anomenat "Falling Boxes" amb dificultat adaptativa de gènere Dodge'em up. El joc utilitza la senzilla mecànica d'esquivar, en aquest cas el jugador haurà de moure's per una sèrie de carrils en els quals aniran caient caixes que haurà d'evitar. El joc conté una sèrie de nivells que són avaluats mitjançant algoritmes genètics per extreure certes dades que serviran per poder assignar-li una dificultat a cada un d'aquests, per posteriorment poder extreure les mateixes dades del jugador i poder-lo relacionar amb un nivell d'acord amb la seva habilitat. El treball presentat en aquest document proporciona una solució per enfocar el desenvolupament dels videojocs a una millor experiència de joc pels jugadors, ja que podem trobar una àmplia varietat d'aquests, "Falling Boxes" és un clar exemple d'un joc dirigit a usuaris amb diferents nivells d'habilitats i millora significativament l'experiència de joc, augmentant la retenció i la satisfacció del jugador.
Resum: This document features a 2D video game called "Falling Boxes" with adaptive difficulty of the Dodge'em up genre. The game uses the dodge simple mechanic, in which case the player will have to move along a series of lanes on which boxes will fall that he will have to avoid. The game contains a number of levels that are evaluated using genetic algorithms to extract certain data that will serve to assign a difficulty to each of these, so that the player can extract the same data and relate it to a level according to his skill. The work presented in this document provides a solution for focusing game development on a better game experience for players, as a wide variety of players can be found, "Falling Boxes" being a clear example of a game aimed at users with different levels of skill and significantly improves the game experience, increasing the player's retention and satisfaction.
Resum: En este documento se presenta un videojuego 2D llamado "Falling Boxes" con dificultad adaptativa de género Dodge'em up. El juego utiliza la sencilla mecánica de esquivar, en cuyo caso el jugador deberá moverse por una serie de carriles en los que irán cayendo cajas que deberá evitar. El juego contiene una serie de niveles que son evaluados mediante algoritmos genéticos para extraer ciertos datos que servirán para poder asignarle una dificultad a cada uno de ellos, para posteriormente poder extraer los mismos datos del jugador y poderlo relacionar con un nivel acorde a su habilidad. El trabajo presentado en este documento proporciona una solución para enfocar el desarrollo de los videojuegos a una mejor experiencia de juego por los jugadores, ya que podemos encontrar una amplia variedad de jugadores, "Falling Boxes" es un claro ejemplo de un juego dirigido a usuarios con diferentes niveles de habilidades y mejora significativamente la experiencia de juego, aumentando la retención y la satisfacción del jugador.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Pla d'estudis: Enginyeria Informàtica [958]
Document: Treball final de grau ; Text
Àrea temàtica: Menció Tecnologies de la Informació
Matèria: Ajustament de dificultat ; Videojocs ; Intel·ligència artificial ; Algorismes genètics ; Entreteniment ; Ajuste de dificultad ; Videojuegos ; Inteligéncia artificial ; Algoritmos genéticos ; Entretenimiento ; Difficulty adjustment ; Video games ; Artificial intelligence ; Genetic algorithms ; Entertainment



12 p, 1.2 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2023-03-07, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir