D-Emind : A guide to Innovative, Digital and Entrepreneurial Learning Processes
Rodriguez Gómez,David (Universitat Autònoma de Barcelona)
Stavnskær Pedersen, Anni (University College North)
Langeland, Merete (University College North)
Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona)
Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona)
Schrooten, Annelies (University Colleges Limburg)
Fraussen, Ilse (University Colleges Limburg)
Durovic, Eva (Chamber of Commerce and Industry Csongrad-Csanad County)
Spratte, Julian (Hochschule Dusseldorf)
Kretschmar, Dominik (Hochschule Dusseldorf)
Galdames Calderón, Marisol (Universitat Autònoma de Barcelona)
Vila Subias, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona)

Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, March 2023
Descripció: 102 pag.
Resum: This document presents strategies to implement the Atom Model from a digital point of view. The Atom Model, which we developed within the ForEMLink project, is a way of fostering an entrepreneurial mindset in Higher Education on a local, national, European and global scale. The aim is to promote entrepreneurial competencies in higher education students through learning processes that teachers can facilitate with creative, innovative and entrepreneurial activities. The Atom Model suggests a process and activities that teachers can use to promote the development of entrepreneurship for students. It is based on a partnership perspective on how one may integrate entrepreneurship as a natural element in Higher Education courses. From our perspective, practice-oriented teaching is essential for developing students' entrepreneurial mindsets and action competencies while encouraging the application of theoretical perspectives and reflection. Practice-oriented teaching does not conflict with theory comprehension. In Bloom's taxonomy, a high level is achieved not only by understanding and applying a theory but also by transferring it in simple and complex contexts. Partnership members believe that students must be trained to understand that the 'real-world' often differs from the technical theories and academic criteria of higher education.
Ajuts: European Commission 2021-1-ES01-KA220-HED-000032185
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Llibre
Matèria: Emprenedoria ; Educació Superior ; Estudiants ; Aprenentatge Basat en Reptes ; D-EMIND
ISBN: 978-84-09-50289-9



120 p, 1.6 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > CRiEDO (Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu)
Llibres i col·leccions > Llibres

 Registre creat el 2023-03-29, darrera modificació el 2024-05-14



   Favorit i Compartir