Google Scholar: citas
The Basque and Catalan questions since 1980 : Teaching Nationalism and Conflict in Spain
Dowling, Andrew (Cardiff University)

Título variante: La qüestió basca i catalana des de 1980 : Ensenyant sobre nacionalisme i conflicte a Espanya
Título variante: La cuestión vasca y catalana desde 1980 : Enseñando sobre nacionalismo y conflicto en España
Fecha: 2023
Resumen: Our contemporary age is one where national identity retains important salience which can partly facilitate explanation. Teaching the Basque and Catalan questions since 1980 to British university students poses a number of challenges to educators. Themes that emerge in teaching about these political conflicts in Spain include state violence, terrorism, nationalism and social movements, minority languages and immigration. Some issues are more complex than others to consider particularly those around political violence and terrorism. However potentially sensitive material does not mean it cannot be tackled. This was a course that sought to demonstrate that questions of identity are contingent and continually subject to re-creation and re-interpretation. The goal of university education should be to explain why these disputes and their causation are contested and inseparable from historically inflected political framing.
Resumen: La nostra època contemporània és aquella en què la identitat nacional conserva una importància important que en part pot facilitar l'explicació. Ensenyar la qüestió basca i catalana des de 1980 a estudiants universitaris britànics planteja una sèrie de reptes per als educadors. Els temes que sorgeixen en l'ensenyament sobre aquests conflictes polítics a Espanya inclouen la violència d'estat, el terrorisme, el nacionalisme i els moviments socials, les llengües minoritàries i la immigració. Algunes qüestions són més complexes que d'altres a tenir en compte, especialment les que envolten la violència política i el terrorisme. Tanmateix, el material potencialment sensible no vol dir que no es pugui abordar. Aquest va ser un curs que pretenia demostrar que les qüestions d'identitat són contingents i subjectes contínuament a la recreació i la reinterpretació. L'objectiu de l'educació universitària hauria de ser explicar per què aquestes disputes i la seva causa són impugnades i inseparables de l'enquadrament polític històricament flexionat.
Resumen: En nuestra época contemporània, la identidad nacional conserva una importante preeminencia que puede facilitar, en parte, la docencia. Enseñar las cuestiones vasca y catalana, desde 1980, a estudiantes universitarios británicos, plantea una serie de retos a los educadores. Los temas que emergen en la enseñanza de estos conflictos políticos en España incluyen la violencia estatal, el terrorismo, el nacionalismo y los movimientos sociales, las lenguas minoritarias y la inmigración. Algunos temas son más complejos que otros para considerar, particularmente aquellos relacionados con la violencia política y el terrorismo. Sin embargo, el material potencialmente sensible no significa que no se pueda abordar. Este fue un curso que buscó demostrar que las cuestiones de identidad son contingentes y continuamente sujetas a recreación y reinterpretación. El objetivo de la educación universitaria debería ser explicar por qué estas disputas y sus causas son cuestionadas e inseparables del marco político históricamente modificado.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Pedagogy ; Nationalism ; Catalonia ; Basque country ; Social movements ; Pedagogia ; Nacionalisme ; Catalunya ; País Basc ; Moviments socials ; Pedagogía ; Nacionalismo ; Cataluña ; País Vasco ; Movimientos sociales
Publicado en: Tiempo devorado, Vol. 8 Núm. 1 (2023) , p. 72-91 (Articles) , ISSN 2385-5452

Adreça original: https://revistes.uab.cat/tdevorado/article/view/v8-n2-dowling
DOI: 10.5565/rev/tdevorado.186


20 p, 209.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Tiempo devorado
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2023-04-01, última modificación el 2023-06-19



   Favorit i Compartir