Memòria a curt termini i comprensió en catalanoparlants amb afàsia
Salmons Llussa, Io (Universitat Autònoma de Barcelona)
Muntané Sánchez, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona)
Gavarró Algueró, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)

Additional title: Memoria a corto plazo y comprensión en catalanoparlantes con afasia
Date: 2023
Abstract: Investigadores del Departament de Filologia Catalana de la UAB han estudiat la relació entre les dificultats en la comprensió del llenguatge i la memòria a curt termini en subjectes amb afàsia, un trastorn del llenguatge molt incapacitant. L'estudi ha estat el primer en analitzar 96 catalanoparlants amb i sense dany cerebral amb la Prova integral d'afàsia, dissenyada en català. L'avaluació en la llengua nativa dels pacients és crucial per evitar biaixos en el diagnòstic i tractament.
Abstract: Investigadoras del Departament de Filologia Catalana de la UAB han estudiado la relación entre las dificultades en la comprensión del lenguaje y la memoria a corto plazo en sujetos con afasia, un trastorno del lenguaje muy incapacitante. El estudio ha sido el primero en analizar a 96 sujetos catalanoparlantes con y sin daño cerebral con la Prova integral d'afàsia, diseñada en catalán. La evaluación en la lengua nativa de los pacientes es crucial para evitar sesgos en el diagnóstico y tratamiento.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Language: Català i Castellà
Document: Article ; divulgació ; Versió publicada
Published in: UAB divulga, Maig 2023, p. 1-2, ISSN 2014-6388



Català
2 p, 164.4 KB

Español
2 p, 164.8 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > UAB Divulga
Articles > Dissemination

 Record created 2023-05-26, last modified 2023-11-09



   Favorit i Compartir