Els centres educatius d'educació infantil [102012]
Suárez Rivarola, Cecilia Inés
Forestello, Ana María
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Centres of Education and Early Childhood Education
Títol variant: Los centros educativos de educación infantil
Data: 2023-24
Resum: L'assignatura està orientada a analitzar la situació de qualsevol tipus d'institució educativa (centres, programes i projectes) per a la infància, en els sistemes educatius de la Unió Europea, fent especial èmfasi en els sistemes català i espanyol. També està orientada a comprendre i identificar els processos i institucions que han promogut i promouen innovacions en qualsevol territori europeu. Aquest enfocament sistèmic no deixarà de considerar la institució educativa com a unitat d'anàlisi i intervenció. Alguns dels objectius formatius que destacaríem de l'assignatura són: 1 Alguns dels objectius formatius que destacaríem de l'assignatura són: - Comprendre la xarxa europea que configuren els diferents sistemes d'atenció a la infància. - Analitzar els sistemes d'atenció a la infància d'Espanya i Catalunya. - Identificar les institucions i els programes innovadors dedicats a la Primera Infància que promouen els drets dels infants. - Conèixer diferents tipus d'institucions d'Educació Infantil (centres, programes i projectes). - Utilitzar la recerca en educació per comprendre els tipus d'institucions d'Educació Infantil i les seves característiques. - Comprendre les pràctiques educatives informades per evidències com a enfocament per la millora i la innovació de les pràctiques docents a l'Educació Infantil. - Desenvolupar la competència investigadora com a mestres d'educació infantil. - Desenvolupar la competència digital com a mestres d'educació infantil.
Resum: The course is aimed at analyzing the situation of any educational institution (schools, programs and projects) for children in the educational systems of the European Union, with particular emphasis on systems Catalan and Spanish. It also is designed to identify and understand the processes and institutions that have promoted and promote innovations in any European territory. This systematic approach will certainly consider the educational institution as a unit of analysis and 1 This systematic approach will certainly consider the educational institution as a unit of analysis and intervention. By the end of this course, students should: - Understand the Early Education and Childcare systems and network inside the European region. - Analyze childcare systems in Spain and Catalonia. - Identify institutions and innovative programs dedicated to early childhood that promote children's rights. - Understand the different types of institutions of Early Childhood Education (schools, programs and projects). - To use educational research to understand the types of Early Childhood Education institutions and their characteristics. - To understand evidence-informed educational practices as an approach for the improvement and innovation of teaching practices in Early Childhood Education. - To develop the research competence as early childhood education teachers. - To develop the digital competence as early childhood education teachers.
Resum: La asignatura está orientada a analizar la situación de cualquier tipo de institución educativa (centros, programas y proyectos) para la infancia, en los sistemas educativos de la Unión Europea, haciendo especial énfasis en los sistemas catalán y español. También está orientada a comprender e identificar los procesos e instituciones que han promovido y promueven innovaciones en cualquier territorio europeo. Este enfoque sistémico no dejará de considerar la institución educativa como unidad de análisis e 1 Este enfoque sistémico no dejará de considerar la institución educativa como unidad de análisis e intervención. Algunos de los objetivos formativos que destacaríamos de la asignatura son: - Comprender la red europea que configuran los diferentes sistemas de atención a la infancia. - Analizar los sistemas de atención a la infancia de España y Cataluña. - Identificar las instituciones y los programas innovadores dedicados a la Primera Infancia que promueven los derechos de los niños. - Conocer diferentes tipos de instituciones de Educación Infantil (centros, programas y proyectos). - Utilizar la investigación en educación para comprender los tipos de instituciones de Educación Infantil y sus características. - Comprender las prácticas educativas informadas por evidencias como enfoque por la mejora y la innovación de las prácticas docentes a la Educación Infantil. - Desarrollar la competencia investigadora como maestras/os de educación infantil. - Desarrollar la competencia digital como maestras/os de educación infantil.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Pla d'estudis: Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363] ; Grau en Educació Infantil [847]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
9 p, 127.0 KB

Anglès
9 p, 125.5 KB

Castellà
10 p, 126.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2023-06-27, darrera modificació el 2023-09-16



   Favorit i Compartir