Scopus: 0 citations, Google Scholar: citations
Editor's note
Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)

Additional title: Nota de l'editora
Additional title: Nota de la editora
Additional title: Lettre de l'éditrice
Date: 2023
Abstract: We present a new issue of BJTLLL. The issue includes four article and a book review. It begins with a contribution by Lenin Paladines, "La integración didáctica de videoreseñas en un proyecto literario para analizar y recomendar literatura ecuatoriana". Pablo Ramírez Rodríguez then presents "La equivalencia fraseológica en ELE: el caso de las locuciones verbales idiomáticas en español y ruso". The third article is by Marta Segura, who writes on "CLIL in pre-primary education: The views of in-service and pre-service teachers". Finally, Rocío García-Pedreira presents "'Petiscando libros': a Service-Learning project with trainee teachers in the field of literary education". The issue also includes a review by Pavlína Vočková of Getting dialogic teaching into classrooms by Czech researchers Klára Šeďová, Zuzana Šalamounová, Roman Švaříček, and Martin Sedláček.
Abstract: Us presentem un nou número de BJTLLL. El número inclou quatre articles i la ressenya d'un llibre. Comença amb una contribució de Lenin Paladines, "La integración didáctica de videoreseñas en un proyecto literario para analizar y recomendar literatura ecuatoriana". A continuació Pablo Ramírez Rodríguez presenta "La equivalencia fraseológica en ELE: el caso de las locuciones verbales idiomáticas en español y ruso". El tercer article és de Marta Segura, que escriu sobre "CLIL in pre-primary education: The views of in-service and pre-service teachers". Finalment, Rocío García-Pedreira presenta "'Petiscando libros': A service-Learning project with trainee teachers in the field of literary education". El número també inclou la ressenya de Pavlína Vočková del llibre Getting dialogic teaching into classrooms escrit pels investigadors txecs Klára Šeďová, Zuzana Šalamounová, Roman Švaříček i Martin Sedláček.
Abstract: Presentamos un nuevo número de BJTLLL. El número incluye cuatro artículos y la reseña de un libro. Comienza con una contribución de Lenin Paladines, "La integración didáctica de videoreseñas en un proyecto literario para analizar y recomendar literatura ecuatoriana". Pablo Ramírez Rodríguez presenta a continuación "La equivalencia fraseológica en ELE: el caso de las locuciones verbales idiomáticas en español y ruso". El tercer artículo es de Marta Segura, quien escribe sobre "CLIL in pre-primary education: The views of in-service and pre-service teachers". Finalmente, Rocío García-Pedreira presenta "'Petiscando libros': A service-learning project with trainee teachers in the field of literary education". El número también incluye la revisión de Pavlína Vočková del libro Getting dialogic teaching into classrooms, escrito por los investigadores checos Klára Šeďová, Zuzana Šalamounová, Roman Švaříček y Martin Sedláček.
Abstract: Nous présentons un nouveau numéro de BJTLLL. Le numéro comprend quatre articles et une critique de livre. Il commence par une contribution de Lenin Paladines, « La integración didáctica de videoreseñas en un proyecto literario para analizar y recomendar literatura ecuatoriana ». Pablo Ramírez Rodríguez présente ensuite « La equivalencia fraseológica en ELE: el caso de las locuciones verbales idiomáticas en español y ruso ». Le troisième article est de Marta Segura, qui écrit sur « CLIL in pre-primary education: The views of in-service and pre-service teachers ». Enfin, Rocío García-Pedreira présente « 'Petiscando libros' : A service-Learning project with trainee teachers in the field of literary education ». Le numéro comprend également la critique de Pavlína Vočková du livre Getting dialogic teaching into classrooms, écrit par les chercheurs tchèques Klára Šeďová, Zuzana Šalamounová, Roman Švaříček et Martin Sedláček.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Anglés
Document: Article ; recerca ; Editorial ; Versió publicada
Published in: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 2 (2023) , p. e1262 (Editors' Note) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v16-n2-moore
DOI: 10.5565/rev/jtl3.1262


3 p, 113.0 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Research articles

 Record created 2023-06-30, last modified 2023-12-03



   Favorit i Compartir