La Cultura en els Mitjans de Comunicació [100030]
Perceval Verde, Jose Maria
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Títol variant: Culture in the Media
Títol variant: La Cultura en los Medios de Comunicación
Data: 2023-24
Resum: L'assignatura de comunicació cultural pretén que l'estudiant se conscienciï de les Xarxes de comunicació cultural i les noves pràctiques culturals dins de la situació mediàtica derivada de l'extensió dels mitjans de comunicació de masses i la globalització, que adquireixi una sèrie d'eines crítiques per analitzar aquesta situació i aquestes noves pràctiques, que practiqui una nova metodologia d'anàlisi d'aquesta societat híbrida i que adquireixi una visió crítica sobre les relacions que s'estableixen entre persones, col·lectius i institucions que partint d'experiències, discursos i representacions socioculturalment diverses conformen el que es defineix com cultura 'mainstream' (cultura principal o predominant): els reptes de la comunicació cultural i intercultural, les pràctiques i nous comportaments dels actors socials mitjançant les noves xarxes y noves eines de comprensió de la realitat fluïda del segle XXI. La comunicació cultural, superant la visió elitista que practicava l'anàlisi de les xarxes comunicatives clàssiques, explica les relacions socials complexes i dinàmiques que es desenvolupen a nivell interpersonal i col·lectiu determinades per contextos socials i polítics molt diversos, en un procés de globalització accelerat. Mostrarem que la cultura i les cultures no són ens homogenis ni estàtics sinó híbrids i dinàmics. Aquest estudi ho farem des d'una perspectiva interdisciplinària com un vector transversal de la comunicació cultural. La visió de la comunicació cultural exigeix una metodologia d'anàlisi diferent en què es analitzen les identitats suposades o imaginades per descobrir els sistemes classificatoris i imaginaris que es troben en la seva constitució. S'analitzen l'exclusió i la inclusió de persones i col·lectius dins dels grups i persones que poden 'parlar' i gestionar la comunicació o que són callats i silenciats per mitjans i poders polítics i mediàtics. 1.
Resum: The subject of Cultural Communication aims to make the student aware of the cultural communication networks and new cultural practices within the media situation derived from the extension of the mass media and globalization, which acquires a series of critical tools for analyze this situation and these new practices, that practice a new methodology of analysis of this hybrid society and that acquires a critical vision about the relationships that are established between people, collectives and institutions that starting from experiences, discourses and representations socioculturally several make up what it is defined as mainstream culture (main or predominant culture): the challenges of cultural and intercultural communication, the practices and new behaviors of social actors through new networks and new tools for understanding the fluid reality of the 21st century. Cultural communication, overcoming the elitist vision that practiced the analysis of classical communication networks, explains the complex and dynamic social relations that are developed at an interpersonal and collective level determined by very diverse social and political contexts, in a process of accelerated globalization. We will show that culture and cultures are not homogeneous or static beings but hybrids and dynamics. This study will be done from an interdisciplinary perspective as a transversal vector of cultural communication. 1.
Resum: La asignatura de Comunicación Cultural pretende que el estudiante se conciencie de las Redes de comunicación cultural y las La comunicación cultural, superando la visión elitista que practicaba el análisis de las.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Humanitats [2502758]
Pla d'estudis: Grau en Humanitats [1139]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 107.6 KB

Anglès
5 p, 106.9 KB

Castellà
5 p, 107.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2023-07-01, darrera modificació el 2023-09-16



   Favorit i Compartir