Anàlisi de Dades [102571]
Fauquet Ars, Jordi
Navarro Pastor, Jose Blas
Morata Serrano, Jennifer
Bosque Prous, Marina
Bonillo Martín, Albert
Pardo Garrido, Alfredo
Redolar Ripoll, Diego
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Título variante: Data Analysis
Título variante: Análisis de Datos
Fecha: 2023-24
Resumen: "Anàlisi de dades" és la segona assignatura metodològica del pla d'estudis de Psicologia i pertany a la matèria "Mètodes d'investigació i Psicometria". S'imparteix en el primer semestre de segon curs i representa la continuació natural de l'assignatura "Mètodes, dissenys i tècniques d'investigació" impartida en el primer curs del Grau. L'assignatura recull algunes competències metodològiques transferides en la matèria "Estadística" i incorpora i desenvolupa de noves, amb la finalitat de que als/les estudiants ampliïn la seva base competencial, aspecte que permetrà la realització de les posteriors assignatures metodològiques. Els objectius formatius de l'assignatura, de caràcter general són: 1. Capacitar als/les estudiants en la comprensió dels fonaments conceptuals subjacents en les principals 1 1. Capacitar als/les estudiants en la comprensió dels fonaments conceptuals subjacents en les principals tècniques estadístiques que permeten donar resposta a les qüestions que habitualment es planteja el professional i/o investigador de la Psicologia. 2. Interpretar raonada i correctament els resultats derivats del les anàlisis estadístiques habitualment emprades i publicades en revistes científiques de prestigi. 3. Integrar els conceptes desenvolupats en el marc del pensament estadístic com estructura formal de raonament que facilita l'estudi dels fenòmens naturals i psicològics. En finalitzar l'assignatura el/la estudiant haurà de ser capaç de: 1. Raonar en el marc del pensament estadístic. 2. Conèixer i emprar correctament el vocabulari propi de l'anàlisi de dades. 3. Comprendre el concepte d'incertesa i probabilitat en l'àmbit de la fenomenologia psicològica. 4. Plantejar correctament les hipòtesis estadístiques. 5. Identificar els elements fonamentals de la inferència estadística. 6. Comprendre el tipus de raonament implícit en el procés d'inferència estadística. 7. Analitzar i comprendre el risc implícit en una decisió estadística. 8. Decidir quina és la tècnica estadística més adient per a contrastar una hipòtesi. 9. Planificar correctament la estratègia d'anàlisi més adient en cadascuna de les situacions problema plantejades. 10. Interpretar adequadament els resultats obtinguts en una anàlisi estadística.
Resumen: "Data Analysis" is the second methodological subject of the Psychology syllabus and belongs to the subject "Research Methods and Psychometrics". It is taught in the first semester of the second year and represents the natural continuation of the subject "Research Methods, Designs and Techniques", imparted in the first year of the degree. The course collects some methodological competences transferred in the subject "Statistics" and incorporates and develops new ones, with an aim for the students to broaden their skills base, an aspect that will allow them to complete the ensuing methodological subjects. The general formative objectives of the course are: 1. To train students in the understanding of the conceptual foundations underlying the main statistical 1 1. To train students in the understanding of the conceptual foundations underlying the main statistical techniques that allow them to answer the questions that are usually posed by the professional and/or researcher in Psychology. 2. To rationally and correctly interpret the results derived from statistical analyses usually performed and published in prestigious scientific journals. 3. To integrate the concepts developed within the framework of statistical thinking as a formal structure of reasoning that facilitates the study of natural and psychological phenomena. At the end of the course the student must be able to: 1. Reason within the framework of statistical thinking. 2. Know and use the vocabulary of data analysis correctly. 3. To understand the concept of uncertainty and probability in the field of psychological phenomenology. 4. Correctly formulate statistical hypotheses. 5. Identify the fundamental elements of statistical inference. 6. To understand the type of reasoning implicit in the statistical inference process. 7. Analyze and understand the risk involved in a statistical decision. 8. Decide which is the most appropriate statistical technique to test a hypothesis. 9. Correctly plan the most appropriate analysis strategy in each of the problem situations raised. 10. Adequately interpret the results obtained in a statistical analysis.
Resumen: "Análisis de datos" es la segunda asignatura metodológica del plan de estudios de Psicología y pertenece a la materia "Métodos de investigación y Psicometría". Se imparte en el primer semestre de segundo curso y representa la continuación natural de la asignatura "Métodos, diseños y técnicas de investigación" impartida en el primer curso del Grado. La asignatura recoge algunas competencias metodológicas transferidas en la materia "Estadística" e incorpora y desarrolla nuevas, con la finalidad de que a los/as estudiantes amplíen su base competencial, aspecto que permitirá la realización de las posteriores asignaturas metodológicas. Los objetivos formativos de la asignatura, de carácter general, son: 1. Capacitar a los/as estudiantes en la comprensión de los fundamentos conceptuales subyacentes en las 1 1. Capacitar a los/as estudiantes en la comprensión de los fundamentos conceptuales subyacentes en las principales técnicas estadísticas que permiten dar respuesta a las cuestiones que habitualmente se plantea el profesional y/o investigador de la Psicología. 2. Interpretar razonada y correctamente los resultados derivados de los análisis estadísticos habitualmente utilizados y publicados en revistas científicas de prestigio. 3. Integrar los conceptos desarrollados en el marco del pensamiento estadístico como estructura formal de razonamiento que facilita el estudio de los fenómenos naturales y psicológicos. Al finalizar la asignatura el/la estudiante deberá ser capaz de: 1. Razonar en el marco del pensamiento estadístico. 2. Conocer y emplear correctamente el vocabulario propio del análisis de datos. 3. Comprender el concepto de incertidumbre y probabilidad en el ámbito de la fenomenología psicológica. 4. Plantear correctamente las hipótesis estadísticas. 5. Identificar los elementos fundamentales de la inferencia estadística. 6. Comprender el tipo de razonamiento implícito en el proceso de inferencia estadística. 7. Analizar y comprender el riesgo implícito en una decisión estadística. 8. Decidir cuál es la técnica estadística más adecuada para contrastar una hipótesis. 9. Planificar correctamente la estrategia de análisis más adecuada en cada una de las situaciones problema planteadas. 10. Interpretar adecuadamente los resultados obtenidos en un análisis estadístico.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Psicologia [2502443]
Plan de estudios: Grau en Psicologia [1485] ; Grau en Psicologia [954]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 110.5 KB

Anglès
6 p, 108.9 KB

Castellà
6 p, 109.4 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2023-07-01, última modificación el 2023-12-05



   Favorit i Compartir