Programació Orientada als Objectes [104389]
Serrat Gual, Joan
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències

Títol variant: Object-Oriented Programming
Títol variant: Programación Orientada a los Objetos
Data: 2023-24
Resum: Una de les metodologies més exteses de disseny i programació és la orientada a objectes, segons la qual un software s'organitza en classes que contenen mètodes (procediments) i atributs (dades). A part del concepte de classe, tres altres elements fonamentals són l'herència, la composició i la separació de les parts pública i privada de les classes. Aquests elements són doncs necessàris per a la programació OO, però no suficients: cal saber com utilitzar-los per arribar a solucions que siguin fàcilment extensibles en el futur, ja que una llei del software és que els canvis són inevitables. Existeixen una serie de principis de disseny o heurístiques que ens diuen com s'han d'emprar aquests elements per tal d'aconseguir-ho. I sobre ells encara, es construeixen els patrons de disseny, que son solucions a nivell de disseny OO a problemes recurrents, que apareixen sovint en resoldre problemes aparentment independents. En aquesta assignatura s'introdueixen i es practiquen els conceptes OO aixi com els principis i patrons de disseny. L'aprenentatge gira al voltant d'un projecte ---la pràctica--- en que és necessari aplicar tots els temes explicats per tal de dissenyar i implementar una aplicació de software. El llenguatge de programació utilitzat a la assignatura sera Python principalment.
Resum: One of the most employed methodologies of design and programming is object-orientation. Software is organized in classes that contain methods (procedures) and attributes (data). Apart from the concept of class, three other fundamental elements are inheritance, composition and separation of public and private parts of classes. These elements are therefore necessary for OO programming, but not sufficient: you need to know how to use them to reach solutions that are easily extendable in the future. There are a number of design principles or heuristics that tell us how to use these elements for this goal. And over them, design patterns are being built, which are solutions at the OO design level to recurring problems, which often appear when solving seemingly independent problems. In this subject, the OO concepts are introduced and practiced as well as design principles and patterns. Learning revolves around a project --- the practicum --- in which it is necessary to apply all the topics explained in order to design and implement a software application. The programming language used in the course (and the practicum) will be Python, mainly.
Resum: Una de las metodologías más extendidas de diseño y programación es la orientada a objetos, según la cual un software se organiza en clases que contienen métodos (procedimientos) y atributos (datos). Aparte del concepto de clase, tres otros elementos fundamentales son la herencia, la composición y la separación de las partes pública y privada de las clases. Estos elementos son pues necesarios para la programación OO, pero no suficientes: hay que saber cómo utilizarlos para llegar a soluciones que sean fácilmente extensibles en el futuro, ya que una ley del software es que los cambios son inevitables. Existen una serie de principios de diseño o heurísticas que nos dicen cómo emplear estos elementos con el fin de conseguirlo. Y sobre ellos todavía, se construyen los patrones de diseño, que son soluciones a nivel de diseño OO a problemas recurrentes, que aparecen a menudo en resolver problemas aparentemente independientes. En esta asignatura se introducen y se practican los conceptos OO así como los principios y patrones de diseño. El aprendizaje gira en torno a un proyecto --- la práctica --- en que es necesario aplicar todos los temas explicados para diseñar e implementar una aplicación de software. El lenguaje de programación utilizado en la asignatura será Python principalmente.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Matemàtica Computacional i Analítica de Dades [2503740]
Pla d'estudis: Grau en Matemàtica Computacional i Analítica de Dades [1403] ; Grau en Ciències [1473]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 106.9 KB

Anglès
5 p, 104.9 KB

Castellà
5 p, 106.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2023-07-01, darrera modificació el 2023-09-16



   Favorit i Compartir