Títol variant: |
Practice for measuring the height, perimeter and growth rings of a tree |
Títol variant: |
Práctica para medir la altura, el perímetro y los anillos de crecimiento de un árbol |
Data: |
2023 |
Resum: |
Mitjançant aquesta pràctica, l'alumnat de secundària pot mesurar l'alçada, el perímetre i reconèixer els anys que té un arbre. La dendroecologia és l'estudi dels anells dels arbres. Mitjançant una tècnica denominada dendrocronologia s'aconsegueix crear cronologies a partir de l'estudi del anells del creixement dels arbres, els quals són un reflex de les condicions mediambientals i de les variacions de l'ecosistema. |
Resum: |
Through this practice, high school students can measure the height, perimeter and recognize the age of a tree. Dendroecology is the study of tree rings. Using a technique called dendrochronology, it is possible to create chronologies based on the study of tree growth rings, which are a reflection of environmental conditions and ecosystem variations. |
Resum: |
Mediante esta práctica, el alumnado de secundaria puede medir la altura, el perímetro y reconocer los años que tiene un árbol. La dendroecologia es el estudio de los anillos de los árboles. Mediante una técnica denominada dendrocronología se consigue crear cronologías a partir del estudio de los anillos de crecimiento de los árboles, los cuales son un reflejo de las condiciones medioambientales y de las variaciones del ecosistema. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Català |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Height ;
Perimeter ;
Growth rings ;
Tree ;
ODS ;
Alçada ;
Perímetre ;
Anells de creixement ;
Arbre ;
Altura ;
Perímetro ;
Anillos de crecimiento ;
Árbol |
Publicat a: |
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 46 (2023) , p. 20-25 (Experiències didàctiques i treballs pràctics) , ISSN 1699-6712 |