Ciència del Sòl [102803]
Marañón Jiménez, Sara
Domene, Xavier
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències

Títol variant: Soil Science
Títol variant: Ciencia del Suelo
Data: 2023-24
Resum: L'objectiu general d'aquesta assignatura és proporcionar una formació transversal i interdisciplinària que permeti a l'alumne comprendre les propietats i funcions ambientals dels sòls, els serveis que presten a la societat, la seva diversitat i la idoneïtat dels diferents tipus de sòl per a diferents usos, les principals causes i problemes ambientals que causen la seva degradació i les mesures correctores o de rehabilitació adequades i viables. Objectius específics: Aprendre a descriure, prendre mostres, analitzar i interpretar un sòl en relació als factors del medi natural que influeixen en la seva formació. Identificar els principals components del sòl i interpretar les seves propietats. Entendre les bases de la classificació dels sòls per poder interpretar la seva diversitat i valor ambiental. Valorar la capacitat d'ús dels sòls en funció de les seves propietats. 1 Valorar la capacitat d'ús dels sòls en funció de les seves propietats. Identificar, comprendre i avaluar els problemes més freqüents de degradació dels sòls (erosió, salinització, contaminació, pèrdua de matèria orgànica, etc. ) i aplicar aquest coneixement per formular solucions viables per a aquests problemes. Reconèixer les principals funcions ambientals dels sòls per saber aprofitar-les en la resolució dels problemes ambientals actuals. Seleccionar de manera crítica informació de diverses fonts sobre problemes reals de degradació del sòl i aplicar els coneixements de manera integrada per proposar mesures de prevenció i conservació viables. Comunicar de manera efectiva i creativa la importància dels sòls i la seva conservació utilitzant noves tecnologies de comunicació i informació. Demostrar iniciativa, versatilitat i interès en el treball tant autònom com en equip.
Resum: The general objective of this subject is to provide a cross-disciplinary and interdisciplinary education that enables students to understand the environmental properties and functions of soils, the services they provide to society, their diversity, and the suitability of different types of soil for various uses, as well as the main causes and environmental problems that lead to their degradation, and the appropriate and viable corrective or rehabilitation measures. Specific objectives: Learn to describe, sample, analyze, and interpret a soil in relation to the natural factors that influence its formation. Identify the main components of soil and interpret their properties. Understand the basis of soil classification to interpret its diversity and environmental value. Evaluate the soil's suitability for specific uses based on its properties. Identify, understand, and assess the most frequent problems of soil degradation (erosion, salinization, 1 Identify, understand, and assess the most frequent problems of soil degradation (erosion, salinization, pollution, loss of organic matter, etc. ) and apply this knowledge to propose viable solutions. Recognize the main environmental functions of soils to harness them in addressing current environmental issues. Critically select information from various sources on real soil degradation problems and integrate knowledge to propose feasible measures for prevention and conservation. Effectively and creatively communicate the importance of soils and their conservation using new communication and information technologies. Demonstrate initiative, versatility, and interest in both independent and teamwork.
Resum: El objetivo general de esta asignatura es proporcionar una formación transversal e interdisciplinar que permita al alumno comprender las propiedades y funciones ambientales de los suelos, los servicios que presta a la sociedad, su diversidad y la idoneidad de los diversos tipos de suelo para diferentes usos, las principales causas y problemas ambientales que causan su degradación y las medidas correctoras o de rehabilitación adecuadas y viables. Objetivos específicos: Aprender a describir, muestrear, analizar e interpretar un suelo en relación a los factores del medio natural que influyen en su formación. Identificar los principales componentes del suelo e interpretar sus propiedades. Entender las bases de la clasificación de los suelos para poder interpretar su diversidad y valor ambiental. Valorar la capacidad de uso de los suelos en función de sus propiedades. 1 ambiental. Valorar la capacidad de uso de los suelos en función de sus propiedades. Identificar, comprender y evaluar los problemas más frecuentes de degradación de los suelos (erosión, salinización, contaminación, pérdida de materia orgánica, etc. ) y aplicar este conocimiento para formular soluciones viables a estos. Reconocer las principales funciones ambientales de los suelos para saber aprovecharlas en la resolución de los problemas ambientales actuales. Seleccionar de forma crítica información de diversas fuentes sobre problemas reales de degradación del suelo y aplicar los conocimientos de forma integrada para proponer medidas de prevención y conservación viables. Comunicar de forma efectiva y creativa la importancia de los suelos y su conservación utilizando nuevas tecnologías de comunicación e información. Demostrar iniciativa, versatilidad e interés en el trabajo tanto autónomo como en equipo.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Ciències Ambientals [2501915]
Pla d'estudis: Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1208] ; Grau en Ciències Ambientals [1435] ; Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1436] ; Grau en Ciències Ambientals [959]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
10 p, 131.8 KB

Anglès
9 p, 129.7 KB

Castellà
10 p, 132.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2023-07-07, darrera modificació el 2024-05-15



   Favorit i Compartir