Fonaments d'informàtica [103819]
Velasco Gonzalez, Antonio Jose
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Additional title: Basic Computing
Additional title: Fundamentos de informática
Date: 2023-24
Abstract: Aquesta assignatura té un caràcter general i introductori a la informàtica. Des de la perspectiva dels computadors com a màquines capaces de processar informació de forma automàtica, es tracta d'assolir els objectius següents: Aconseguir la familiarització amb l'ordinador com a eina per als sistemes informàtics. Proporcionar una visió general de la informàtica explicant els conceptes bàsics: maquinari (hardware), programari (software), sistema operatiu, estructura d'un ordinador, algorisme, programa i llenguatges de programació, compilador, intèrpret, etc. Dotar l'alumnat amb la capacitat de disseny d'algorismes per a la resolució de problemes, tot introduint de manera progressiva i sistemàtica una metodologia rigorosa de programació, que es basa, fonamentalment, en la tècnica del disseny descendent d'algorismes. Introduir un llenguatge de programació real. Es pretén posar de manifest la diferència entre la flexibilitat d'un llenguatge més o menys natural i les estrictes normes d'un llenguatge de programació real, tant en els seus aspectes lèxics (paraules vàlides del llenguatge) i sintàctics (regles per combinar-les) com semàntics (significat de les frases). Habituar l'alumnat a desenvolupar programes seguint unes normes d'estil tendents a aconseguir programes de qualitat. En aquesta normativa s'hi inclouen, per exemple, les normes que els fan més intel·ligibles com l'ús de comentaris, el sagnat a la dreta de determinades parts del codi i la utilització de noms adequats per a les dades. Fer entendre el cicle de vida del software: anàlisi del problema (comprendre el que cal solucionar), disseny (proposar una solució algorísmica),implementació (codificació en un llenguatge de programació de la solució escollida) i verificació (realització de proves sistemàtiques per garantir la correctesa de la 1 de la solució escollida) i verificació (realització de proves sistemàtiques per garantir la correctesa de la solució implementada). Conèixer els rudiments de les bases de dades i de la seva aplicació pràctica. Comprendre el funcionament dels sistemes operatius. Proporcionar una visió de les unitats funcionals de l'ordinador i de la seva interconnexió. Oferir un coneixement del funcionament de l'ordinador a baix nivell. Mostrar els diferents nivells de maquinari i programari necessaris pel funcionament dels ordinadors i la seva interconnexió.
Abstract: This subject has a general and introductory character to computer science. From the perspective of computers as machines capable of processing information automatically, the aim is to achieve the following goals: Familiarize students with the computer as a tool for computer systems. Provide an overview of computing by explaining the basic concepts: hardware, software, operating system, computer structure, algorithm, program and programming languages, compiler, interpreter, etc. To equip students with the ability to design algorithms for problem solving, progressively and systematically introducing a rigorous programming methodology, which is based, fundamentally, on the technique of top-down algorithm design. Introduce a real programming language to students. They are intended to perceive the difference of natural language and the strict rules of a real programming language, both in its lexical aspects (valid words of language) and syntactic (rules to combine them) as semantic (meaning of the phrases). Make the student used to develop programs following style standards that allow to achieve quality programs. This regulation includes, for example, rules that make them more intelligible such as the use of comments, the bleeding to the right of certain parts of the code, and the use of appropriate names for the data. Make the software lifecycle understandable: problem analysis (understand what to solve), design 1 Make the software lifecycle understandable: problem analysis (understand what to solve), design (propose an algorithmic solution), implementation (coding in a programming language of the chosen solution) and verification (systematic testing to ensure that the implemented solution is correct). Show the rudiments of databases and their practical involvement. Understand how operating systems work. Provide an overview of the computer's functional units and their interconnection. Provide a knowledge of the operation of the computer at low-level. Show the different levels of hardware and software necessary for the operation of computers and their interconnection.
Abstract: Esta asignatura tiene un carácter general y introductorio a la informática. Desde la perspectiva de los computadores como máquinas capaces de procesar información de forma automática, se trata de alcanzar los objetivos siguientes: Conseguir la familiarización con el ordenador como herramienta para los sistemas informáticos. Proporcionar una visión general de la informática explicando los conceptos básicos: hardware, software , sistema operativo, estructura de un computador, algoritmo, programa y lenguajes de programación, compilador, intérprete, etc. Dotar al alumnado con la capacidad de diseñar algoritmos para la resolución de problemas, introduciendo de manera progresiva y sistemática una metodología rigurosa de programación, que se basa, fundamentalmente, en la técnica del diseño descendente de algoritmos. Introducir un lenguaje de programación real. Se pretende poner de manifiesto la diferencia entre un lenguaje más o menos natural y las estrictas normas de un lenguaje de programación real, tanto en sus aspectos léxicos (palabras válidas del lenguaje) y sintácticos (reglas para combinarlas) como semánticos (significado de las frases). Habituar al alumnado a desarrollar programas siguiendo unas normas de estilo que permitan conseguir 1 Habituar al alumnado a desarrollar programas siguiendo unas normas de estilo que permitan conseguir programas de calidad. En esta normativa se incluyen, por ejemplo, las normas que los hacen más inteligibles como el uso de comentarios, el sangrado a la derecha de determinadas partes del código y la utilización de nombres adecuados para los datos. Hacer comprensible el ciclo de vida del software: análisis del problema (comprender lo que hay que solucionar), diseño (proponer una solución algorítmica), implementación (codificación en un lenguaje de programación de la solución escogida) y verificación (realización de las pruebas sistemáticas para garantizar que la solución implementada es correcta). Conocer los rudimentos de las bases de datos y de su implicación práctica. Comprender el funcionamiento de los sistemas operativos. Proporcionar una visión de las unidades funcionales del ordenador y de su interconexión. Ofrecer un conocimiento del funcionamiento del ordenador a bajo nivel. Mostar los diferentes niveles de hardware y software necesarios para el funcionamiento de los ordenadores y de su interconexión.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Grau en Gestió Aeronàutica [2501233]
Study plan: Pla d' Estudis de Gestió Aeronàutica [829]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 111.0 KB

Anglès
6 p, 110.2 KB

Castellà
6 p, 110.2 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2023-07-07, last modified 2024-01-27



   Favorit i Compartir