Expressió Escrita, Oral i Audiovisual [104895]
Blanco Pont, Josep Maria
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Written, Oral and Audiovisual Expression
Títol variant: Expresión Escrita, Oral y Audiovisual
Data: 2023-24
Resum: 1. Objectius d'aprenentatge generals: - Adquirir competències en el coneixement i l'ús dels sistemes i recursos expressius propis dels llenguatges escrit i audiovisual en l'àmbit de la publicitat i les relacions públiques. - Aprofundir en els coneixements relacionats amb la imatge i el so i vinculats al llenguatge audiovisual, que permetin analitzar i avaluar l'eficàcia de les produccions audiovisuals publicitàries. - Adquirir competències que permetin crear missatges escrits i audiovisuals aptes per a la comunicació publicitària i de les relacions públiques. 2. Objectius d'aprenentatge específics: - Adquisició i comprensió de coneixements: Explicar què és el llenguatge audiovisual, atenent a diversos enfocaments conceptuals. Conèixer els sistemes expressius propis de la imatge i el so i descriure les principals característiques tècnico-expressives. Conèixer les característiques bàsiques del llenguatge escrit i de la composició gràfica. - Aplicació dels coneixements: Planificar muntatges audiovisuals eficients atenent als aspectes bàsics de composició i combinació de les formes visuals i/o sonores i/o textuals. Planificar muntatges audiovisuals atenent al ritme del producte i la decodificació del mateix per part del receptor. Organitzar la seqüencialització temporal d'una peça audiovisual. - Anàlisi i síntesi dels coneixements: Relacionar el procés de creació audiovisual amb els aspectes perceptius i socioculturals dels receptors. Atendre a les capacitats perceptives dels receptors per tal de facilitar la comprensió del muntatge audiovisual. 1 Atendre a les capacitats perceptives dels receptors per tal de facilitar la comprensió del muntatge audiovisual. Escollir el tractament narratiu i expressiu més adequat segons el relat publicitari que s'hagi de produir. Crear i planificar un relat publicitari audiovisual. - Avaluació dels coneixements: Avaluar l'eficàcia comunicativa d'una peça (o peces) publicitària audiovisual atenent a aspectes tecnològics i perceptius. Justificar la decisió d'ús d'uns recursos expressiu o altres, segons criteris narratius, expressius, perceptius i tecnològics. Proposar noves formes de tractament narratiu i expressiu d'una peça publicitària que afavoreixin l'eficàcia comunicativa.
Resum: 1. General learning objectives: - Acquire skills in the knowledge and use of the expressive systems and resources of written and audiovisual languages in the field of publicity and public relations. - Deepening the knowledge related to image and sound and linked to the audiovisual language, which allow to analyze and evaluate the effectiveness of advertising audiovisual productions. - Acquire skills that allow the creation of written and audio-visual messages that are suitable for advertising communication and public relations. 2. Specific learning objectives: - Acquisition and understanding of knowledge: Explain what audiovisual language is, taking into account various conceptual approaches. Understand the expressive systems of image and sound and describe the main technical-expressive features. Understand the basic characteristics of written language and graphic composition. - Application of knowledge: Plan efficient audio-visual assemblies based on the basic aspects of composition and combination of visual and / or sound and / or textual forms. Plan audiovisual assemblies according to the rhythm of the product and the decoding of the same by the receiver. Organize the temporary sequencing of an audiovisual piece. - Analysis and synthesis of knowledge: Relate the process of audiovisual creation with the perceptive and sociocultural aspects of the recipients. To attend to the receptive capacities of the receivers in order to facilitate the understanding of the audiovisual 1 To attend to the receptive capacities of the receivers in order to facilitate the understanding of the audiovisual setting. Choose the narrative and expressive treatment that is most appropriate according to the advertising story that must be produced. Create and plan an audiovisual advertising story. - Assessment of knowledge: Evaluate the communicative effectiveness of an audiovisual advertising piece (or pieces) attending to technological and perceptive aspects. Justify the decision to use expressive or other resources, according to narrative, expressive, perceptive and technological criteria. To propose new forms of narrative and expressive treatment of an advertising piece that promote communicative effectiveness.
Resum: 1. Objetivos de aprendizaje generales: - Adquirir competencias en el conocimiento y el uso de los sistemas y recursos expresivos propios de los lenguajes escrito y audiovisual en el ámbito de la publicidad y las relaciones públicas. - Profundizar en los conocimientos relacionados con la imagen y el sonido y vinculados al lenguaje audiovisual, que permitan analizar y evaluar la eficacia de las producciones audiovisuales publicitarias. - Adquirir competencias que permitan crear mensajes escritos y audiovisuales aptas para la comunicación publicitaria y de las relaciones públicas. 2. Objetivos de aprendizaje específicos: - Adquisición y comprensión de conocimientos: Explicar qué es el lenguaje audiovisual, atendiendo a diversos enfoques conceptuales. Conocer los sistemas expresivos propios de la imagen y el sonido y describir las principales características técnico-expresivas. Conocer las características básicas del lenguaje escrito y de la composición gráfica. - Aplicación de los conocimientos: Planificar montajes audiovisuales eficientes atendiendo a los aspectos básicos de composición y combinación de las formas visuales y / o sonoras y / o textuales. Planificar montajes audiovisuales atendiendo al ritmo del producto y la decodificación del mismo por parte del receptor. Organizar la secuencialización temporal de una pieza audiovisual. - Análisis y síntesis de los conocimientos: Relacionar el proceso de creación audiovisual con los aspectos perceptivos y socioculturales de los 1 Relacionar el proceso de creación audiovisual con los aspectos perceptivos y socioculturales de los receptores. Atender a las capacidades perceptivas de los receptores para facilitar la comprensión del montaje audiovisual. Elegir el tratamiento narrativo y expresivo más adecuado según el relato publicitario que vaya a producirse. Crear y planificar un relato publicitario audiovisual. - Evaluación de los conocimientos: Evaluar la eficacia comunicativa de una pieza (o piezas) publicitaria audiovisual atendiendo a aspectos tecnológicos y perceptivos. Justificar la decisión de uso de unos recursos expresivo u otros, según criterios narrativos, expresivos, perceptivos y tecnológicos. Proponer nuevas formas de tratamiento narrativo y expresivo de una pieza publicitaria que favorezcan la eficacia comunicativa.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Publicitat i Relacions Públiques [2501935]
Pla d'estudis: Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 110.5 KB

Anglès
6 p, 109.0 KB

Castellà
6 p, 109.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2023-07-07, darrera modificació el 2023-09-16



   Favorit i Compartir