League of Legends y K/DA : el éxito del grupo de K-pop que Riot creó
Mont Gil, Marina
Grau de Pablos, Tomás, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental

Títol variant: League of Legends i K/DA : l'èxit del grup de K-pop que Riot va crear
Títol variant: League of Legends & K/DA : the success of the K-pop group that Riot created
Publicació: Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Descripció: 32 pag.
Resum: El objetivo de este trabajo es investigar la ola coreana, también conocida como hallyu, y sus diferentes medios, haciendo hincapié en la convergencia de la música con los deportes electrónicos, cogiendo como casos de estudio al grupo de pop coreano K/DA y al videojuego League of Legends. Para tal fin, el trabajo hablará de cómo hallyu es una estrategia comercial multimedia, convirtiéndose en un fenómeno transnacional que señala las múltiples rutas de integración en la globalización cultural. Llegados a este punto se puede hablar de la combinación de League of Legends con el K-pop en 2018, dando como fruto la creación de un grupo de pop coreano llamado K/DA, concebido para traspasar las líneas de la ficción y dar voz y cara de cantantes reales a personajes del videojuego. El impacto de hallyu ha hecho posible este escenario, y por ello, se hablará de la evolución de la ola coreana y se verán las circunstancias que contribuyeron en la creación y el éxito de K/DA.
Resum: L'objectiu d'aquest treball és investigar l'onada coreana, també coneguda com a hallyu, i els seus diferents medis, fent èmfasi en la convergència de la música amb els esports electrònics, agafant com a casos d'estudi el grup de pop coreà K/DA i el videojoc League of Legends. Per a tal fi, el treball parlarà de com hallyu és una estratègia comercial multimèdia, convertint-se en un fenomen transnacional que assenyala les múltiples rutes d'integració en la globalització cultural. Arribats a aquest punt es pot parlar de la combinació de League of Legends amb el K-pop el 2018, donant com a fruit la creació d'un grup de pop coreà anomenat K/DA, concebut per traspassar les línies de la ficció i donar veu i cara de cantants reals a personatges del videojoc. L'impacte de hallyu ha fet possible aquest escenari, i per això, es parlarà de l'evolució de l'onada coreana i es veuran les circumstàncies que van contribuir en la creació i l'èxit de K/DA.
Resum: The objective of this work is to investigate the Korean wave, also known as hallyu, and its different media, emphasizing the convergence of music with Electronic Sports taking as a case study the Korean pop group K/DA and League of Legends as a video game. For this purpose, the work will talk about how hallyu is a multimedia commercial strategy, becoming a transnational phenomenon that points out the multiple routes of integration in cultural globalization. At this point, it can be discussed the combination of League of Legends with K-pop in 2018, which resulted in the creation of a Korean pop group called K/DA, convinced to cross the lines of fiction by giving the video game characters voices and faces of real singers. The impact of hallyu has made this scenario possible, and that is why it is possible to talk about the evolution of the Korean wave and the circumstances that contributed to the creation and success of K/DA will be shown.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Estudis d'Àsia Oriental [2500244]
Pla d'estudis: Grau en Estudis d'Àsia Oriental [842]
Document: Treball final de grau
Matèria: Hallyu, Corea ; Videojuegos ; K-pop ; League of Legends ; K/DA ; Riot Games ; Intercambios Internacionales ; Videojocs ; Intercanvis Internacionals ; Korea ; Video games ; International Exchanges



33 p, 497.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Traducció i d'Interpretació. TFG

 Registre creat el 2023-07-13, darrera modificació el 2023-07-16



   Favorit i Compartir