Medicina Diferencial per Sexe i Gènere [106919]
Parramon Puig, Gemma
Selva O'Callaghan, Alberto
Felip, Enriqueta
Vilallonga Puy, Ramon
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina

Additional title: Differential Medicine by Sex and Gender
Additional title: Medicina Diferencial por Sexo y Género
Date: 2023-24
Abstract: - Conèixer les diferències de sexe i de gènere en el procés de salut-malaltia, tot descrivint les malalties per sexe, considerant les interaccions sexe-gènere i identificant les desigualtat de gènere en salut. - Proporcionar a l'alumnat coneixements sobre les diferències de sexe i gènere en les especialitat mèdiques amb més evidència científica de l'existència d'aquestes diferències. - Incorporar un enfocament de gènere per identificar els estereotips, normes i rols socials, així com per contribuir a desenvolupar el seu esperit crític i a identificar l'estereotip sexista àmpliament incorporat en la nostra forma de pensar, sentir i actuar com a professionals. - Considerar el gènere i el sexe com a determinants de salut juntament amb altres variables que interseccionen com l'edat, la cultura, l'ètnia, les creences, els valors i l'orientació sexual. - Exposar la influència del sexe i el gènere en el manteniment i promoció de la salut i en el procés d'emmalaltir - Reconèixer els factors socials que per raó de sexe deriven en desigualtats i inequitats en salut. - Identificar com els estereotips de gènere impacten en la salut i la malaltia. - Conèixer i saber identificar tots aquells problemes de salut que tenen una expressió diferencial segons el sexe. - Promoureuna medicina centrada amb el i la pacient. Adquirir habilitats per prendre decisions de forma compartida. - Abordar amb esperit crític el biaix de gènere en la ciència, en la manera de dissenyar els estudis, en els mètodes de treball i en l'anàlisi de resultats. - Promoure un enfoc de gènere en la recerca i la difusió del coneixement. - Incorporar el llenguatge inclusiu en tots els canals de comunicació.
Abstract: - To learn about sex and gender differences in the health-disease process, describing diseases by sex, considering sex-gender interactions and identifying gender inequalities in health. - To provide students with knowledge of sex and gender differences in the medical specialities with the most scientific evidence. - Incorporate a gender approach to identify stereotypes, norms and social roles, as well as to contribute to developing their critical spirit and identify the sexist stereotype widely incorporated in our way of thinking, feeling and acting as professionals. - To consider gender and sex as determinants of health alongside other intersecting variables such as age, culture, ethnicity, beliefs, values and sexual orientation. - To expose the influence of sex and gender on the maintenance and promotion of health and on the process of becoming ill. - Recognise the social factors that lead to health inequalities and inequities based on sex. - Identify how gender stereotypes have an impact on health and illness. - Know and know how to identify all those health problems that have a differential expression according to sex. - Promote patient-centred approach in clinical consultations. Acquire skills for shared decision-making. - To critically address gender bias in science, in the way studies are designed, in working methods and in the analysis of results. - Promote a gender focus in research and dissemination of knowledge. - Incorporate inclusive language in all communication channels.
Abstract: - Conocer las diferencias de sexo y de género en el proceso de salud-enfermedad, describiendo las enfermedades por sexo, considerando las interacciones sexo-género e identificando las desigualdades de género en salud. - Proporcionar al alumnado conocimientos sobre las diferencias de sexo y género en las especialidades médicas con mayor evidencia científica. - Incorporar un enfoque de género para identificar los estereotipos, normas y roles sociales, así como para contribuir a desarrollar su espíritu crítico y identificar el estereotipo sexista ampliamente incorporado en nuestra forma de pensar, sentir y actuar como profesionales. - Considerar el género y el sexo como determinantes de salud junto a otras variables que interseccionan como la edad, la cultura, la etnia, las creencias, los valores y la orientación sexual. - Exponer la influencia del sexo y el género en el mantenimiento y promoción de la salud y en el proceso de enfermar - Reconocer los factores sociales que en razón de sexo derivan en desigualdades e inequidades en salud. - Identificar cómo los estereotipos de género impactan en la salud y la enfermedad. - Conocer y saber identificar todos aquellos problemas de salud que poseen una expresión diferencial según el sexo. - Promover una medicina centrada en el y la paciente. Adquirir habilidades para tomar decisiones de forma compartida. - Abordar con espíritu crítico el sesgo de género en la ciencia, en la forma de diseñar los estudios, en los métodos de trabajo y en el análisis de resultados. - Promover un enfoque de género en la investigación y difusión del conocimiento. - Incorporar el lenguaje inclusivo en todos los canales de comunicación.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Medicina [2502442]
Study plan: Grau en Medicina [1509]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 114.4 KB

Anglès
7 p, 113.0 KB

Castellà
7 p, 114.0 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2023-07-14, last modified 2023-09-21



   Favorit i Compartir