Edatisme en l'àmbit educatiu : estereotips i pràctiques de contacte intergeneracional
Martínez i Ané, Berta
Rodriguez Gómez,David, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Publicació: Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Resum: El present Treball de Fi de Grau és una recerca sobre la discriminació per edat (edatisme) en el professorat de secundària. Específicament, la recerca s'ha focalitzat en la identificació d'estereotips, la comprensió de les conseqüències individuals i organitzacionals d'aquesta discriminació, així com en determinar pràctiques per combatre-la. Amb l'envelliment de la població i l'augment de la longevitat laboral, la gestió de l'edat i del coneixement es converteix en un factor crucial per a les organitzacions. Tanmateix, la coexistència de múltiples generacions i grups d'edat en l'entorn laboral ha generat un augment de la discriminació per edat. En aquest context, la gestió efectiva del contacte i de l'aprenentatge intergeneracional ha esdevingut un element essencial per facilitar espais on es produeixin processos de socialització organitzativa i ajudar a mantenir un clima intergeneracional positiu.
Resum: El presente Trabajo de Fin de Grado es una investigación sobre la discriminación por edad (edadismo) en el profesorado de secundaria. Específicamente, la investigación se ha centrado en la identificación de estereotipos, la comprensión de las consecuencias individuales y organizacionales de esta discriminación, así como en determinar prácticas para combatirla. Con el envejecimiento de la población y el aumento de la longevidad laboral, la gestión de la edad y del conocimiento se convierte en un factor crucial para las organizaciones. Sin embargo, la coexistencia de múltiples generaciones y grupos de edad en el entorno laboral ha generado un aumento de la discriminación por edad. En este context, la gestión efectiva del contacto y del aprendizaje intergeneracional se ha vuelto un elemento esencial para facilitar espacios donde se produzcan procesos de socialización organizativa y ayudar a mantener un clima intergeneracional positivo.
Resum: This Final degree project is a research on age discrimination (ageism) in secondary school teachers. Specifically, the research has focused on the identification of stereotypes, understanding the individual and organizational consequences of this discrimination, as well as the identification of practices to combat it. With the aging population and the increase in working longevity, managing age and knowledge becomes a crucial factor for organizations. However, the coexistence of multiple generations and age groups in the workplace has led to an increase in age discrimination. In this context, effective management of intergenerational contact and learning has become an essential element to facilitate spaces where organizational socialization processes occur and to help maintain a positive intergenerational climate.
Drets: Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Pedagogia [2500261]
Pla d'estudis: Grau en Pedagogia [1211]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Edatisme ; Discriminació per edat ; Estereotips ; Clima intergeneracional ; Contacte intergeneracional ; Aprenentatge intergeneracional ; Satisfacció laboral ; Edadismo ; Discriminación por edad ; Estereotipos ; Contacto intergeneracional ; Aprendizaje intergeneracional ; Satisfacción laboral ; Ageism ; Age discrimination ; Stereotypes ; Intergenerational climate ; Intergenerational contact ; Intergenerational learning ; Job satisfaction



57 p, 1.6 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2023-07-18, darrera modificació el 2024-05-14



   Favorit i Compartir