La identitat reflexiva de les docents d'Educació Infantil i Primària
Albella Gallego, Cristina
Giralt Romeu, Mireia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: La identidad reflexiva de las docentes de Educación Infantil y Primaria
Títol variant: The reflexive identity of the teachers of Early and Primary Education
Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Resum: La següent investigació té per finalitat descriure la competència reflexiva de diferents docents d'educació infantil i primària. Aquesta descripció es fa a partir dels incidents crítics que viuen a l'aula, els quals, els porten a engegar processos de reflexió que canvien la seua identitat docent; dels dispositius de reflexió que fan servir i dels nivells d'aprofundiment que desenvolupen. S'ha comptat amb 27 docents de l'escola Gerbert d'Orhlac i l'escola Els Encants, als quals, se'ls hi ha passat un qüestionari inicial per a seleccionar una submostra de 6 docents amb l'objectiu d'aprofundir en les respostes donades mitjançant una entrevista. Els resultats mostren que la major part de les docents engeguen processos de reflexió pedagògica a partir dels incidents crítics que viuen a l'aula i que afecten algun aspecte de la seua identitat docent tant de forma individual com col·lectiva.
Resum: La siguiente investigación tiene por finalidad describir la competencia reflexiva de diferentes docentes de educación infantil y primaria. Esta descripción se hace a partir de los incidentes críticos que viven en el aula, los cuales, los llevan a poner en marcha procesos de reflexión que cambian su identidad docente; de los dipositivos de reflexión que usan y de los niveles de profundización que desarrollan. Se ha contado con 27 docentes de la escuela Gerbert de Orhlac y la escuela Els Encants, a los cuales, se les ha pasado un cuestionario inicial para seleccionar una submuestra de 6 docentes con el objetivo de profundizar en las respuestas dadas mediante una entrevista. Los resultados muestran que la mayor parte de las docentes ponen en marcha procesos de reflexión pedagógica a partir de los incidentes críticos que viven en el aula y que afectan algún aspecto de su identidad docente tanto de forma individual como colectiva.
Resum: The following research aims to describe the reflexive competence of different teachers of primary and early childhood education. This description is based on the critical incidents that live in the classroom, which lead them to start reflection processes that change their teacher identity; the reflection devices they use and the levels of depth they develop. There have been 27 teachers from the Gerbert d'Orhlach School and Els Encants School, who have been given an initial questionnaire to select a subsample of 6 teachers with the aim of going into the answers given in an interview. The results show that most teachers start pedagogical reflection processes from the critical incidents that live in the classroom and affect some aspect of their teacher identity both individually and collectively.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Pla d'estudis: Grau en Educació Infantil [847]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Identitat docent ; Pràctica reflexiva ; Dispositius de reflexió ; Nivells de reflexió ; Incidents crítics ; Identidad docente ; Práctica reflexiva ; Dispositivos de reflexión ; Niveles de reflexión ; Incidentes críticos ; Teacher identity ; Reflective practise ; Reflection devices ; Reflection levels ; Critical incidents



85 p, 1.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2023-07-18, darrera modificació el 2023-07-23



   Favorit i Compartir