Didàctica de la Música [44322]
Viladot Vallverdu, Laia
Escoda Domenech, Joan
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Teaching Music
Títol variant: Didáctica de la Música
Data: 2023-24
Resum: Aquest bloc mostrarà el destacat paper que la música hauria de desenvolupar en l'etapa d'educació secundària, així com l'aportació de models i recursos per a la docència en aquest context. Per això, es posarà l'accent en la formació didàctica i la reflexió sobre l'acció, tot i que també es contemplarà certa formació musical i cultural com a base necessària per a la pràctica docent de qualitat. Es plantegen els objectius següents: Desenvolupar habilitats i coneixements que permetin descobrir, conèixer i gaudir de la música, i fer-ne ús en la tasca docent. Reconèixer el valor de la pràctica i l'educació musical com a portadora de significats socials i culturals. Desenvolupar habilitats i coneixements que permetin una acció pedagògica inclusiva. Desenvolupar recursos i estratègies metodològiques relacionats amb la pràctica musical, concretament en les dimensions d'escolta, creació i interpretació. Descobrir relacions que es poden establir entre la música (o art sonor) i altres àrees de coneixement, per tal de fomentar projectes i propostes didàctiques interdisciplinàries. Conèixer els elements del currículum i els processos de programació en didàctica de la música. Reflexionar i resoldre hipotètics casos pràctics d'aula Formar part i portar a terme un projecte col·lectiu on l'expressió musical hi tingui un paper central i que 1 Formar part i portar a terme un projecte col·lectiu on l'expressió musical hi tingui un paper central i que impliqui el desenvolupament de competències professionals Dissenyar eines i estratègies per a l'avaluació formativa i formadora Sercapaç de formular i fonamentar principis psicopedagògics en relació a la pròpia tasca docent. Introduir-se a qüestions fonamentals de la recerca en didàctica de la música.
Resum: This blog will show the important role that music should play in the stage of secondary education, as well as the contribution of models and resources for teaching in this context. Therefore, emphasis will be placed on didactic training and reflection on action, although some musical and cultural training will also be considered as a necessary basis for quality teaching practice. The following objectives are set: • Develop skills and knowledge that allow you to discover, know and enjoy music, and make use of it in teaching. • Recognize the value of music practice and education as a bearer of social and cultural meanings. • Develop skills and knowledge that allow for inclusive pedagogical action. • Develop resources and methodological strategies related to musical practice, specifically in the dimensions of listening, performing and music making. • Discover relationships that can be established between music (or sound art) and other areas of knowledge, in order to promote interdisciplinary didactic projects and proposals. • Know the elements of the curriculum and the programming processes in music teaching. 1 • Know the elements of the curriculum and the programming processes in music teaching. Reflect on and solve hypothetical case studies • Be part of and carry out a collective project where musical expression plays a central role and involves the development of professional skills • Design tools and strategies for formative and formative evaluation. • To be able to formulate and substantiate psycho-pedagogical principles in relation to one's own teaching work. • Get acquainted with fundamental issues of music teaching research.
Resum: Este bloque mostrará el destacado papel que la música debería desarrollar en la etapa de educación secundaria, así como la aportación de modelos y recursos para la docencia en este contexto. Por ello, se hará hincapié en la formación didáctica y la reflexión sobre la acción, aunque también se contemplará cierta formación musical y cultural como base necesaria para la práctica docente de calidad. Se plantean los siguientes objetivos: • Desarrollar habilidades y conocimientos que permitan descubrir, conocer y disfrutar de la música, y hacer uso en la tarea docente. • Reconocer el valor de la práctica y la educación musical como portadora de significados sociales y culturales. • Desarrollar habilidades y conocimientos que permitan una acción pedagógica inclusiva. • Desarrollar recursos y estrategias metodológicas relacionados con la práctica musical, concretamente en las dimensiones de audición, creación e interpretación. • Descubrir relaciones que se pueden establecer entre la música (o arte sonoro) y otras áreas de 1 • Descubrir relaciones que se pueden establecer entre la música (o arte sonoro) y otras áreas de conocimiento, con el fin de fomentar proyectos y propuestas didácticas interdisciplinares. • Conocer los elementos del currículo y los procesos de programación en didáctica de la música. Reflexionar y resolver casos prácticos hipotéticos • Formar parte y llevar a cabo un proyecto colectivo donde la expresión musical tenga un papel central y que implique el desarrollo de competencias profesionales • Diseñar herramientas y estrategias para la evaluación formativa y formadora • Ser capaz de formular y fundamentar principios psicopedagógicos con relación a la propiatarea docente. • Introducirse en cuestiones fundamentales de la investigación en didáctica de la música.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4310486]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1522] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [940]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
9 p, 125.7 KB

Anglès
9 p, 123.9 KB

Castellà
9 p, 124.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2023-07-21, darrera modificació el 2023-09-16



   Favorit i Compartir