Assoliment educatiu de la generació 1.5 d'immigrants a Espanya segons el cens de 2021
Bueno Tricas, Gerard
Recaño Valverde, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Título variante: Logro educativo de la generación 1.5 de inmigrantes en España según el censo de 2021
Título variante: Educational achievement of the 1.5 generation of immigrants in Spain according to the 2021 census
Publicación: Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Resumen: La globalització ha portat a un auge d'immigrants inter-generacional; alguns d'ells, passen la major part de la seva educativa al país de destí (en aquest cas Espanya. A continuació s'ofereix un treball que pretén aclarir si hi ha assimilació i si aquesta es segmentada dels immigrants de la generació 1. 5 envers la població nativa; també pretén veure si l'assimilació depèn del país d'origen, de l'edat d'arribada o del sexe establint un període d'observació de 34 anys establert entre el 1981 i el 2015. Per aconseguir l'objectiu es realitza l'aïllament a partir del "Diagrama de Lexis" de la generació 1. 5 i de la 1a generació a partir del cens de migracions del 2021; l'anàlisi de l'assoliment educatiu de la generació 1. 5 i de la població nativa es realitza per al mateix període i edat (excepte la comparativa generacional a la mateixa edat), per país d'origen i per sexe. Finalment, es realitza un anàlisi que vincula l'assoliment educatiu amb el PIB per càpita del país de naixement, la religió majoritària i el percentatge de creients d'aquest.
Resumen: La globalización ha llevado a un auge de inmigrantes intergeneracional; algunos de ellos, pasan la mayor parte de su educativa al país de destino (en este caso España); y la vida educativa de los inmigrantes define el nivel educativo que lograrán. A continuación se ofrece un trabajo que pretende aclarar si hay asimilación y si esta se segmentada de los inmigrantes de la generación 1. 5 hacia la población nativa; también pretende ver si la asimilación depende del país de origen, de la edad de llegada o del sexo estableciendo un periodo de observación de 34 años establecido entre el 1981 y el 2015. Para conseguir el objetivo se realiza el aislamiento a partir del "Diagrama de *Lexis" de la generación 1. 5 y de la 1a generación a partir del censo de la encuesta de migraciones del 2021; el análisis del logro educativo de la generación 1. 5 y de la población nativa se realiza para el mismo periodo y edad (excepto la comparativa generacional en la misma edad), por país de origen y por género. Por último, se realiza un análisis que vincula el logro educativo con el PIB per cápita del país de nacimiento, la religión mayoritaria y el porcentaje de creyentes del mismo.
Resumen: Globalization has led to an increase in inter-generational immigrants; some of them spend most of their education in the country of destination (in this case Spain); and the educational life of immigrants defines the level of education they will reach. The following is a work that aims to clarify whether there is assimilation and whether it is segmented from generation 1. 5 immigrants to the native population; it also aims to see if assimilation depends on the country of origin, arrival age or gender by establishing a 34-year observation period established between 1981 and 2015. To achieve the objective, isolation is performed from the "Lexis Diagram" of generation 1. 5 and first generation from the census of the 2021 migration survey; analysis educational achievement of generation 1. 5 and the native population is performed for the same period and age (except generational comparative at the same age), by country of origin and by gender. Finally, an analysis is carried out that links educational attainment with the GDP per capita of the country of birth, the majority religion and the percentage of believers in it.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català
Titulación: Geografia i Ordenació del Territori [826]
Plan de estudios: Grau en Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial [1390]
Documento: Treball final de grau ; Text
Materia: Generació 1.5 ; Assimilació segmentada ; Assoliment educatiu ; Immigrants ; Generación 1.5 ; Asimilación segmentada ; Logro educativo ; Inmigrantes ; Generation 1.5 ; Segmented assimilation ; Educational Achievement



42 p, 2.2 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Filosofía y Letras. TFG

 Registro creado el 2023-07-24, última modificación el 2024-05-18



   Favorit i Compartir